HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Rotel RC-995 försteg, 3500kr
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2005/02/06 :  18:09:26  Show Profile Send Calle G a Private Message
Jag skall nu sälja mitt fantastiska försteg pga uppgradering till försteg i 20000kr-klassen.

Det är ett Rotel RC-995, gediget byggt med rejäl strömmatning, riktigt bra phonodel och en multifjärr som styr andra apparater (även andra fabrikat, dock ej lärbar).

Inga tonkontroller, bara volym, balans, ingångsväljare (även den är fjärrkontrollerad) och Rec Selector.

En balanserad och två obalanserade utgångar, bra skick, inköpt år 2000, nypris ca 8000kr. Jag finns i Stockholm.

Priside 3500kr.

Läs mer på tex
http://ecoustics.audioreview.com/pscAudioReview/Amplification/Preamplifiers/RC-995/PRD_118383_1591crx.aspx

Bruksanvisning med tekniska data:
http://europe.rotel.com/support/pdfs/manuals/rc995.pdf



Edited by - Calle G on 2005/02/11 07:20:26

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2005/02/07 :  15:43:51  Show Profile Send Calle G a Private Message
Upp. Ligger jag rätt i pris?
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2005/02/07 :  18:48:09  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Mjo det är inte ett orimligt pris, nyrpis låg lite lägre mot slutet men priserna jag sett "online" har legat runt din summa i Sverige/Europa och något lägre i USA ($400 typ).

Say's who!?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000