HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Avtryck av små puckar på golvet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/02/06 :  17:55:53  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jag har ett rack där fötterna består av små puckar. Om man tar bort dessa puckar så blir de tydliga svarta märken av dessa på golvet. Hur kan man på ett lätt sätt ta bort dessa märken? Är det endast Thinner som hjälper? Jag vill helst inte köpa någon stor flaska av något som man sedan inte kommer att använda... men är det bara det som hjälper så.

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2005/02/06 :  21:55:35  Show Profile Send Micke65 a Private Message
Du skriver inte vilket golvmaterial du har men jag skulle prova;
1 radergummi
2 T-röd
3 aceton
/micke
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2005/02/07 :  00:19:46  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Om du har plastmatta så kan jag bara beklaga. Du har råkat ut för
något slags materialvandring och en kompis med samma problem fick
inte ens bort fläckarna med kniv (skrapa). Han blev
ersättningsskyldig för plastmattan när han skulle flytta.
Så kallade "kladdfria" puckar skall tydligen fungera bättre men....

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/02/07 :  00:49:26  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Dahlberg: Aj då! Jag har någon typ av plastmatta (det blir små "fördjupningar" där t.ex soffan stått, dessa försvinner dock efter några minuter). Får hoppas att de inte märker något när jag flyttar (mindre troligt). Det är dock mest störande för mig när jag ser dessa fläckar hela tiden. Det måste väl finnas nåt som gör att dessa fläckar försvinner!!! Ska testa T-röd och aceton när jag får tag på ett. Radergummi funkar definitivt inte.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/02/08 :  08:45:57  Show Profile Send mace a Private Message
Passa dig för aceton Det gillar att äta upp olika plaster

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/02/08 :  10:34:54  Show Profile Send luften a Private Message
Ajdå, jag har liknande fläckar på plastmattan i min lägenhet. Den stod tom över sommarn, så jag lyfte in min cykel för att den inte skulle bli stulen, detta visade sej vara en mycket dålig ide, eftersom det lämnade märken från däckena på plastmattan... Tänkte höra om hemförsäkringen täcker såna här olycksfall?

//air
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2005/02/08 :  11:25:16  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Jag har gjort så att jag har rejält med små möbeltassar under min puckar för att just undvika dom svarta fläckar som annars kan uppstå. Det är rejält förargligt och inte minst om man har nån nya matta inlagd i vardagsrummet och helst på en hyresrätt som man ska flytta från.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000