HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vinyl -> CDR, någon som testat?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/02/03 :  02:33:41  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Som rubriken lyder så undrar jag om någon gjort ett seriöst test att bränna vinyl till CDR?

Fastnar allt? Så det låter så mysigt som vinyl (enl. mig) gör.

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2005/02/03 :  10:38:03  Show Profile Send oliver a Private Message
Om du menar knastret så finns det där det lovar jagNä seriöst alltså, så tycker jag att det blir riktigt bra,åtminstone genom min Philips brännare.Alt beror sedan på hur pass bra cd spelare du har att spela upp på.
/ Sven-Åke

Skeptiker
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/03 :  10:42:20  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ehh kan inte någon förklara ingående hur man gör detta eller länkar till någon bra förklaring..vill föra över bla min Stay hungry med Twisted sister till CD-R...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Juggernaut
Starting Member

37 Posts

Posted - 2005/02/03 :  10:57:30  Show Profile  Visit Juggernaut's Homepage Send Juggernaut a Private Message
Jag har också en skiva som jag vill ha över till CD. Väntar med spänning på tipps hur man skall gå till väga.

/Jug
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2005/02/03 :  11:27:07  Show Profile Send bliss a Private Message
Själv skulle jag vara intresserad om någon visste hur man gör tvärtom, dvs från CD till vinyl. Jag har massor med CD som jag skulle vilja ha på vinyl =)

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/03 :  14:04:01  Show Profile Send matte76 a Private Message
Bliss: Det blir nog liite svårare...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2005/02/03 :  14:40:51  Show Profile Send Machine a Private Message
RIAA -> Dator -> Ner på hårddisken med tex. Wavelab -> skippa alla äckliga knaster filter, se istället till att skivan är ren! -> skippa även "track markers" eftersom de har problem att bryta på rätt ställe pga. lite för hög bruströskel, splitta istället själv -> bränn ner på lämplig skiva med lämpligt program....långsamt!

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2005/02/03 :  14:45:40  Show Profile Send snare2 a Private Message
Quote bliss

"Själv skulle jag vara intresserad om någon visste hur man gör tvärtom, dvs från CD till vinyl. Jag har massor med CD som jag skulle vilja ha på vinyl =)"

Jag läste för några år sedan, jag tror att det var i HIFI&MUSIK, att det fanns en produkt för konsumenter att göra sina egna vinyler.

Produkten, som för övrigt såg ut som en kraftigt moddad spelare kostade ca 80,000:-, men sedan behövde man en special nål för ändamålet & den höll bara några skivor, så skulle man få byta nål.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000