Author |
Topic |
|
bibi50
Member
663 Posts |
Posted - 2005/02/02 : 23:46:06
|
Det finns flera Zappas dvd till salu. Finns det några man inte får missa ??? DVD: a token of his extreme baby snakes does humor belong in music halloween 1978 Har dessa bra ljud ? bild ? music ? |
|
aplodon
Member
267 Posts |
Posted - 2005/02/03 : 12:46:02
|
Jag har Baby Snakes och Does Humor Belong in Music?
Does Humor Belong in Music? är en suverän föreställning. Mycket underhållande att titta på. Massor av skämt och små infall. Obegripligt att de klarar av det utan att det går ut över spelandet. Framförallt bassisten (Scott Thunes) är helt vild. Han hoppar och studsar omkring och ligger ibland ner samtidigt som han spelar för fullt. Små snuttar av intervjuer med Zappa finns insprängda men det går inte ut över helheten. De är korta och innehåller ofta någon klurig kommentar av Zappa. Enda invändningen jag har mot denna dvd är att man inte får se något av Zappas gitarrsolon. Om jag minns rätt finns ett riktigt solo med, men då filmat snett bakifrån/från sidan.
Baby Snakes innehåller både inspelning från en konsert och från repetitioner, snack och skämtande backstage, mm. dessutom en fantastisk leranimation och snack med animatören, inkl. film från hans arbete. Alltså mycket flum men mycket musik också, filmen är 2:44 lång. Konsertbiten innehåller åtminstone ett gitarrsolo som filmats på ett hyfsat bra sätt. Sevärt är kanske framför allt Terry Bozzios trumspel.
Måste jag välja en av dessa fick det bli "Does Humor Belong in Music?".
Halloween, är inte det bara en dvd-a-inspelning? |
|
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2005/02/03 : 14:23:34
|
Halloween är mycket riktigt en DVD-A med två låtar med bild, en i svartvitt och en i färg.
Token of his extreme är inte godkänd av Familjen Zappa och innehåller material från en tv-inspelning från 1974. Hälften av låtarna finns på videon Dub Room Special. Musikaliskt är detta den bästa av ovan nämnda men ljud- och bildkvaliten vet jag inget om.
Genomgående måste jag nog ändå rekommendera att lägga pengarna på fler CD istället.
/Per |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
|
bibi50
Member
663 Posts |
Posted - 2005/02/04 : 00:28:28
|
Tack för svaren. De har lyckats restaurera hans music på cd, konstigt att de inte lyckas hitta en hel konsert med Zappa och släppa ut på en dvd med dts ljud.... vilken dröm |
|
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2005/02/04 : 09:26:17
|
Redan för några år sedan figurerade en trailer om "Roxy and Elsewhere"-konserten på DVD. Det lovade gott men verkar ha runnit ut i sanden...Suck.
/Per |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
|
|
Topic |
|