HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bill Gates - bra eller anus?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/02/02 :  02:32:40  Show Profile Send m_persson79 a Private Message

Bra!

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/02/02 :  10:25:06  Show Profile Send Ayn a Private Message
Hans donationer till tredje världen är ju tokbra, däremot har jag ett och annat att säga om Microsoft och deras produkter.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2005/02/03 :  18:32:01  Show Profile Send Aton a Private Message
Datorvärlden vore nog betydligt sämre om inte Microsoft hade skapats. Men monopolliknande marknadssituationer är inget jag gillar när det gäller vanliga konsumentprodukter. Föredrar dock Microsoft framför Telia...
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/02/03 :  20:25:07  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Jag håller med men hur kasst är det egentligen?

Det jag stör mig MEST på är att när man avinstallerar program så försvinner dem inte ur registret och i dyliga systemfiler.

Men är det Microsofts fel? Vissa oseriösa program går inte ens att ta bort utan att ta bort själva katalogen.

Jag är något oinsatt i ämnet.

En annan sak som är riktigt irriretande är utövandet av dess monopol. Nytänkandet verkar vara strax över nollnivå. Köper mest upp eller plagierar produkter som Netscape/ICQ, you name it - they've copied it.

Men jag tycker ändå att Microsoft som företag är nära ok. Det handlar ju bara om att blidka aktieägarna..

Men att det inte kommit något nytt filsystem på många år tycker jag är lite lustigt.. (FAT32/NTFS lär ha en 7 år på nacken nu det är en evighet i datorbranchen..)

Men om det inte finns någon efterfrågan så...

Go to Top of Page

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2005/02/04 :  08:09:39  Show Profile Send JonasV a Private Message
Projekt "Longhorn" skall väll få sig ett nytt Filsystem, men det är ju åratal dit
Tröttna och köpte Stardock istället, då kan man göra vad man vill med sitt GUI

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2005/02/06 :  16:04:25  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Ja om Bill Gates kan man tycka mycket dåligt om, av olika orsaker rörande Pcindustrin och programmonopol,men det går inte att undvika det faktum att han är den störste givaren till en mängd olika behövande delar i världen, som bl a Aidsforskningen mm.

Så kontentan blir ju att han gör mycket gott.MvhKristofer
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2005/04/09 :  00:53:55  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Microsoft är bra, och Bill Gates är bra !

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/04/09 :  05:04:50  Show Profile
Bill är ju kung. Jag gillar M$ program skarpt.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/04/09 :  11:10:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Tar man allt bra han har gjort kontra dom strulen man har ibland så väger dom bra sakerna ganska tungt. Sen är frågan fel formulerad. Gates har knappast något ansvar längre för hur programen ska se ut och har nog inte haft det på ganska många år.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2005/04/11 :  08:38:25  Show Profile Send 10 a Private Message
quote:
Projekt "Longhorn" skall väll få sig ett nytt Filsystem, men det är ju åratal dit

Tyvärr är WinFS bortprutat från Longhorn för att det ska kunna släppas i någorlunda rimlig tid. Dumt...
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/13 :  15:50:13  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Han är bra. Han skapade Microsoft vars produkter ineffektiviserar halva jorden så folk slipper tänka på hur lite de har att göra och på hur feta de blivit.

Steve Jobs däremot. Där har vi en gud.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/04/13 :  18:13:59  Show Profile
quote:
Han är bra. Han skapade Microsoft vars produkter ineffektiviserar halva jorden så folk slipper tänka på hur lite de har att göra och på hur feta de blivit.

Det vore bra om man skulle kunna köra osx på valfri plattform.
Hårdvaran till mac är alldeles för dyr.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2005/04/14 :  06:42:08  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
Bill Gates personligen gillar jag skarpt. Han skänker väääldigt mycket pengar till välgorenhet istället för å köpa hifi för slantarna ;) Sen när det gäller microsoft så har jag blandade känslor. Deras affärstaktik gillar jag inte, men dom har en del väldigt bra produkter. MS-SQL är nog deras bästa produkt enligt min mening. Windows i allmänhet (iaf om man ska prata servervarianterna) har blivit riktigt bra sen Windows 2003 kom.

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2005/04/15 :  08:56:00  Show Profile Send 10 a Private Message
quote:

Suck...
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/04/15 :  10:08:05  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Martin.M:
mac mini 4500kr är inte speciellt dyrt.
Ta en PC jämförbar med en fet G5a så kommer den bli minst lika dyr.

10:
Skulle det tas som en diss?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"

Edited by - vemsom on 2005/04/15 10:08:58
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2005/04/15 :  21:38:09  Show Profile Send 10 a Private Message
Nä, men som ett uttryck för att ditt inlägg höll den nivå de brukar göra när ämnen som det här kommer på tal.

Edited by - 10 on 2005/04/15 21:38:34
Go to Top of Page

Wingboot
Member

181 Posts

Posted - 2005/05/01 :  18:49:32  Show Profile Send Wingboot a Private Message
tummen upp för bill

I bought some batteries the other day, but they weren't included.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000