Author |
Topic |
|
cofra
Member
215 Posts |
Posted - 2005/02/02 : 00:24:12
|
Hej på er,
Tråden syftar till att alla som är ute och reser eller bara är nyfikna ska få reda på vart prylar är som billigast. Jag begränsar trådens innehåll till att handla om hemelektronik man kan packa ner i handbagaget.
Exempel på sådana prylar kan vara: Bärbara datorer Mobiltelefoner Mp3spelare Kameror mm.
Fyll på här nedan med era erfarenheter gott folk. Ni behöver inte ge exakta exempel med modell och pris utan allt som kan leda till diskussion är intressant, fast givetvis måste något konkret komma ur tipset... MVH. Christian |
|
LarsTokyo
100.000-klubben
776 Posts |
Posted - 2005/02/02 : 01:38:10
|
Singapore ska var billigt, vad jag hört. Kina är också billigt, men se upp så det inte är kopior du köper. I Dubai på flygplatsen ska det också vara billigt. Minnen till kameror är billiga i Japan, ungefär halva priset jämnfört med Sverige. |
Nu i North Carolina, USA. |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2005/02/04 : 17:15:38
|
Hongkong är svinbilligt på kameror och inhemsk hifi. Exklusiva armbandsur köpes med fördel i förenade arabemiraten |
No hay banda!! |
|
|
Nagra
Member
764 Posts |
Posted - 2005/02/05 : 00:07:54
|
Samma svar som molsson, Hong Kong när det gäller jpn/usa hifi, samt kameror, och div andra elektronik prylar, men dock inte datagrejer nuförtiden. Äta ska vi inte tala om, gött o billigt. Annars är plastmodeller billiga där, en Tamiya eller Hasegawa som kostar 3-400kr kostar runt en hundring i HK. Kina är billigt det med, men vågar inte köpa där, chansen att hitta pirat är mycket större än hitta riktiga varor |
ACCUrate PHASE |
|
|
Hifimannen
Member
57 Posts |
Posted - 2005/03/19 : 19:01:09
|
kan man använda HongKong produkter i Sverige/Norge mtp. volt/nätet? dom har ju 220v, men har hört lite förr och emot.. |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/03/20 : 13:03:09
|
Man kan använda HK produkter, har handlat en hel del därifrån. Alla hififirmor som vi gör gruppköp ifrån ligger ju där. |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/03/20 : 13:21:48
|
vad var problemet man "hörde" om esound cd då?? Som gör dom gör en specialmodell just till europa nu???.. Nån som kan svara detta???
edit. Undrar då jag söker cd här framöver och just esound var en jag ville kolla upp lite... Därav frågan. |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/03/21 01:16:01 |
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2005/03/21 : 07:18:00
|
quote: vad var problemet man "hörde" om esound cd då?? Som gör dom gör en specialmodell just till europa nu???.. Nån som kan svara detta???
edit. Undrar då jag söker cd här framöver och just esound var en jag ville kolla upp lite... Därav frågan.
Inga problem vad jag vet med någon privatimporterad, europa edition modellen som endast säljes av Akkelis Audio är CE-märkt. Ska väl också vara förbättrad på någon del också(strömförsörjning? - har ej fått det direkt bekräftat ännu).
|
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
Edited by - mangew on 2005/03/21 07:21:05 |
|
|
|
Topic |
|