HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 B&W CDM NT-7 golvhögtalare * SÅLD *
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/01/31 :  13:46:21  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
SÅLD




B&W CDM NT-7 är en golvstående högtalare med fantastiskt stereoperspektiv, torr snabb bas och B&W's klockrena mellangegister. 6½-tumselementen spelar i varsin låda och avbalkningen emellan är snedställd för att minska resonanser. På toppen sitter diskantelement med Nautilus-teknologi. Även toppen är snedställd för att minska påverkan på diskantelementet.

Observera att detta är NT-modellen och inte den äldre SE-varianten. Jag är väldigt nöjd med högtalarna och ljudet släpper otroligt fint. I den här prisklassen tycker jag de är i toppen. Högtalarna har lärt mig vad bra återgivning är. Högtalarna trivs bäst med hyggligt strömstarka förstärkare och elektroniken bör inte vara kylig och högtalarna är bra på att förmedla detaljer och rumsinformation, och framför allt, musik!

Högtalarna är 2 år. Jag är första ägaren och kvitto + stabilt orginalemballage och alla tillbehör finns givetvis med. (basportspluggar, tyggrill, spikes, biwire-brickor, mm)

De kan skickas med post/bussgods eller annat och kanske rent av levereras inom Skåne eller med lite flyt öster upp i landet.

Data:
bi-wire
2½ vägs basreflex
6,5 tum kevlar / papper bas
6,5 tum vävd kevlar bas-mellan-register
25mm aluminiumdiskant i nautiluspipa

frekvensrespons
-6dB 30-30000Hz
±2dB 40Hz - 25 kHz
90 dB känslighet
8 Ohm impedans (min 4,6 Ohm)
h*b*d = 950*220*290mm
vikt 22 kg st (totalt 49kg med emballage)

Nypris 16995 kr

Prisidé 10500 kr

telefon 0704-354868




sökord: B&W, B & W, Bowers & Wilkins, CDM, NT7, NT, golvhögtalare, golvare, högtalare,

Detta skriver ANDRA ANVÄNDARE:

"Olikt andra högtalare så kan CDM7 spela musik med mycket bas utan att röster och instrument drabbas av distortion. Separation och klarhet är perfekt."
"Basen är så djup och snabb, med excellent hantering av kraft och med ett fint mellan och diskantregister som är fyllt av en förtrollande luftighet."
"En perfekt högtalare för både tvåkanal och hembio. Den klarar även jazz och klassisk och vokal musik utmärkt. Mellanregistret är silkesmjukt och integrerar fint med bas och diskant. Basen är blixtsnabb och mycket ackurat. Inget oprecist muller utan mer av precision och drag."
"För den som uppgraderar till den här högtalaren kan den exakta basen först kännas ovan, men sedan inser man hur musikalisk högtalaren är. Djupet i ljudbilden är hissnande."
"Jag har provat dussintals högtalare men med CDM NT-7 så hittade jag äntligen ett ljud som var fritt från instängdhet och lådresonanser. Ljudet är luftigt underbart öppet och ofärgat."
"Ljudet kan bäst beskrivas som snabbt, neutralt och precist. Ljudbilden som målas upp ger mig gåshud."
"Jag provade CDM-NT7 av en tillfällighet då jag igentligen var på jakt efter billigare högtalare men det förändrade allt. Det var som om Mark Knopfler helt plötsligt steg fram och började spela med Dire Straits framför mig. Varenda litet plock eller squeek från hans fingrat på gitarren hördes och jag blev såld direkt på välljudet, det fanns ingen väg tillbaka till budgethifi."


Läs här vad andra ägare tycker om CDM NT-7: http://www.audioreview.com/Main%20Speaker/B&W/PRD_124791_1594crx.aspx

Edited by - LeoArietis on 2005/02/13 00:22:27

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/01/31 :  20:15:06  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message
Jag kan intyga att det här är en mycket trevlig högtalare .

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2005/01/31 :  23:09:11  Show Profile Send Snoddas a Private Message
quote:
Jag kan intyga att det här är en mycket trevlig högtalare


Jag kan intyga att den hade varit såld och hämtad av mig
om den hade varit "rätt" färg.
Frugan hade aldrig släppt in den. Måste vara ljust trä.

Ber om ursäkt för OTn

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000