HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kablar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Apinator
Member

311 Posts

Posted - 2005/01/27 :  18:53:28  Show Profile Send Apinator a Private Message
Har just bestämt mej för att införskaffa ett par Dynaudio Contour S1.4 och ska till dessa ha kablar, då har "min" handlare rekommenderat antingen Nordost Blue Heaven eller ett par Audioquest Gibraltar. Hade tänkt att låna hem de båda och lyssna själv på dessa kablar men jag undrar vad ni har för synpunkter, finns det kanske fler kablar i detta prisspann, d.v.s 4000-6000 kr, som jag borde lyssna på? Min uppställning är som följer:

Nad C370
Marantz DV-6500
Dynaudio Contour S1.4
Audioquest signalkabel

MVH Dan

"Vägarna till toppen av berget är många, men väl där är utsikten densamma" Kinesiskt ordspråk.
"Stativhögtalarfetischist"

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2005/01/27 :  19:20:06  Show Profile Send matså a Private Message
Själv tycker jag du skall titta på Supras Sword, som du kan köpa för cirka 4600 kr från hembiobutiken.se. Jag är väldigt nöjd med den kabeln. Lycka till

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/01/27 :  19:26:35  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Ja! det finns fler kablar som du bör testa. Signalcables högtalarkabel SilverResolution ska vara mycket bra. Jag har inte fått hem mina än men det finns fler här på forumet som vittnat om dessa kablars finljud. Man får 30 dagars öppet köp och jag rekommenderar dig att, om du beställer, även beställa SilverResolution signalkabeln då de ska fungera mycket bra tillsammans. Signalcables har också nätkablar som spelar i finaste ligan. Det du förlorar om du inte blir nöjd är frakten till och från USA.

Mvh Jesper

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2005/01/27 :  22:21:17  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Titta annars på beg marknaden där kan man göra fynd.Esoterisk-Hifi i Uppsala brukar hålla bra priser på kablar.
Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000