HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Val Thorens
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/01/27 :  10:00:51  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Tjenna!

I en (gammal) tråd frågade jag lite om skidåkning. Min resa var redan bokad och det var mycket kul att läsa att så många rekommenderade Val Thorens.

Idag, med facit i hand, kan jag konstatera att rekommendationerna är välfötjänta men också att naturen återigen slagit till. Laviner har rasat och människor har dött. 9 pers är senaste uppgiften jag har och detta sen i lördags (då vi förresten åkte hem).






Mont Blanc i bakgrunden.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/01/27 :  14:51:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message


Tyngden på DALSKIDAN!!!

Zalve - Skidinstruktör

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/01/27 :  15:18:30  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Zalve - på väg att bli tyngd på dalskidan!

Som ni ser på sista bilden (ovan) så kom det lite snö...vilket lockade till lössnö åkning. Något jag verkar behöva träna på!

Tjenna...ok...då tar jag fart nu!

Åhhh...HOPP!


10 poäng för landning...


Japp...jag blev snöig. Tack för att du fotade mig, kusinen!




Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2005/01/27 15:19:19
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/01/28 :  10:02:31  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Vi tar en sista bild:


Dagen innan åkte jag precis här och vilket härligt gupp/hopp det var!!! Jösses! "Idag" var jag beredd och bad kusinen att åka ner i förväg och ta fram kameran. Han vinkade klartecken och manade på mig att hoppa ordentligt. Jag stakade på ordentligt men väl framme vid guppen insåg jag... Guppet var borta! Kvarstod endast att hoppa utan gupp och bilden blev ju fräck iaf!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/01/30 :  21:36:59  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Finns det några andra skidåkare på forumet eller är det några brädåkare?


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/01/30 :  21:52:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Undertecknad är skidinstruktör inom Friluftsfrämjandet
(Alpint och Telemark)

Har man 2 ben, har man 2 skidor - Ingen bräda här inte!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/01/30 :  22:11:07  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
Har man 2 ben, har man 2 skidor - Ingen bräda här inte!
Zalve vs världe; 1-0


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/02/04 :  17:23:11  Show Profile Send molsson a Private Message
molsson har åk utför i många år nu. Närmare bestämt 26 av sina 32. Sticker till val 'disere den 19'de februari, och hoppas på meterdjupt puder ;)

No hay banda!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000