HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Casco S9 kontaktlim
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2005/01/25 :  13:10:09  Show Profile Send orthanc a Private Message
Är i fart med att inhandla ett kontaktlim. Letade på Cascos hemsida och fann ett lim med namnet S9 . Någon som provat detta??? Är det är vettigt lim, är 159:- för 1 liter vettigt pris?

Mvh

Undersöker för tillfälle.

octavia rs
Member

338 Posts

Posted - 2005/01/25 :  16:52:12  Show Profile Send octavia rs a Private Message
Jag har limmat en hel del vinyl i bilar med det limmet och jag tycker det fungerar bra. Jag brukar blanda ut det med lite förtunning så blir det lite mer lätthanterligt.
Priset vet jag faktiskt inte om det är vettigt eller inte men huvudsaken är ju att limmet är bra.

Main system
TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC
HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)

Second system
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree
Go to Top of Page

AHm
Starting Member

1 Posts

Posted - 2005/01/25 :  22:19:52  Show Profile Send AHm a Private Message
Jag handlade 1 liter kontaktlim gjort av "Dana lim" för 96:- på den vanliga färghandeln. Vet iof inte om det är bättre eller sämre än Cascos ... men billigare i alla fall och faneren sitter fortfarande kvar.

/Anders
Go to Top of Page

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2005/01/26 :  09:49:33  Show Profile Send orthanc a Private Message
Så bra att få mera information. Tack så mycket....

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2005/01/26 :  10:04:07  Show Profile Send orthanc a Private Message
octavia rs: Du som har limmat en del vinyl i bilen antar jag har även försäkt typ högtalarelement också och klätt under. Behövs det att man fräser ner mer och ökar diametern mer än tjockleken på lädret/vinylen osv för att det skall bli bra? Skall klä nästkommande objekt.=)

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page

php
Member

237 Posts

Posted - 2005/01/26 :  13:05:15  Show Profile  Visit php's Homepage Send php a Private Message
Kanske inte tillför så mycket men jag tyckte det var lite skillnad mellan olika tillverkare. Skillnaden låg i hur smidigt limmet var att arbeta med. Detta i sin tur beror nog mycket på ytorna som ska limmas samt arbetstemperatur. Jag fann själv Hagmans kontaktlim mer lättarbetat än det jag köpte första gången (tror det var typ Bostik, märkeslim var det iaf). Hagmans var tunnare och torkade lite långsammare vilket gjorde att man kunde ta lite längre tid på sig när man fipplade med limmet vid fanéringen.

Hagmans lim var iaf billigt på Mekonomen...

www.skivatbrod.com
Go to Top of Page

octavia rs
Member

338 Posts

Posted - 2005/01/26 :  17:02:22  Show Profile Send octavia rs a Private Message
quote:
octavia rs: Du som har limmat en del vinyl i bilen antar jag har även försäkt typ högtalarelement också och klätt under. Behövs det att man fräser ner mer och ökar diametern mer än tjockleken på lädret/vinylen osv för att det skall bli bra? Skall klä nästkommande objekt.=)


Det brukar räcka med att man lägger till för tjockleken på vinylen, men det är lite olika, jag brukar göra ett provhål på en spillbit först så att man verkligen ser hur det blir.

Main system
TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC
HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)

Second system
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree
Go to Top of Page

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2005/01/27 :  08:09:49  Show Profile Send orthanc a Private Message
php: Aldrig fel att få andras synpunkter...

octavia rs: Ok får testa det .. Finns väl någon liten bit man kan provfräsa...

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000