Author |
Topic |
|
orthanc
Member
627 Posts |
Posted - 2005/01/25 : 13:10:09
|
Är i fart med att inhandla ett kontaktlim. Letade på Cascos hemsida och fann ett lim med namnet S9 . Någon som provat detta??? Är det är vettigt lim, är 159:- för 1 liter vettigt pris?
Mvh |
Undersöker för tillfälle. |
|
octavia rs
Member
338 Posts |
Posted - 2005/01/25 : 16:52:12
|
Jag har limmat en hel del vinyl i bilar med det limmet och jag tycker det fungerar bra. Jag brukar blanda ut det med lite förtunning så blir det lite mer lätthanterligt. Priset vet jag faktiskt inte om det är vettigt eller inte men huvudsaken är ju att limmet är bra. |
Main system TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2 Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)
Second system Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree |
|
|
AHm
Starting Member
1 Posts |
Posted - 2005/01/25 : 22:19:52
|
Jag handlade 1 liter kontaktlim gjort av "Dana lim" för 96:- på den vanliga färghandeln. Vet iof inte om det är bättre eller sämre än Cascos ... men billigare i alla fall och faneren sitter fortfarande kvar.
/Anders |
|
|
orthanc
Member
627 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 09:49:33
|
Så bra att få mera information. Tack så mycket.... |
|
|
orthanc
Member
627 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 10:04:07
|
octavia rs: Du som har limmat en del vinyl i bilen antar jag har även försäkt typ högtalarelement också och klätt under. Behövs det att man fräser ner mer och ökar diametern mer än tjockleken på lädret/vinylen osv för att det skall bli bra? Skall klä nästkommande objekt.=)
|
|
|
php
Member
237 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 13:05:15
|
Kanske inte tillför så mycket men jag tyckte det var lite skillnad mellan olika tillverkare. Skillnaden låg i hur smidigt limmet var att arbeta med. Detta i sin tur beror nog mycket på ytorna som ska limmas samt arbetstemperatur. Jag fann själv Hagmans kontaktlim mer lättarbetat än det jag köpte första gången (tror det var typ Bostik, märkeslim var det iaf). Hagmans var tunnare och torkade lite långsammare vilket gjorde att man kunde ta lite längre tid på sig när man fipplade med limmet vid fanéringen.
Hagmans lim var iaf billigt på Mekonomen... |
www.skivatbrod.com |
|
|
octavia rs
Member
338 Posts |
Posted - 2005/01/26 : 17:02:22
|
quote: octavia rs: Du som har limmat en del vinyl i bilen antar jag har även försäkt typ högtalarelement också och klätt under. Behövs det att man fräser ner mer och ökar diametern mer än tjockleken på lädret/vinylen osv för att det skall bli bra? Skall klä nästkommande objekt.=)
Det brukar räcka med att man lägger till för tjockleken på vinylen, men det är lite olika, jag brukar göra ett provhål på en spillbit först så att man verkligen ser hur det blir. |
Main system TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2 Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)
Second system Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree |
|
|
orthanc
Member
627 Posts |
Posted - 2005/01/27 : 08:09:49
|
php: Aldrig fel att få andras synpunkter...
octavia rs: Ok får testa det .. Finns väl någon liten bit man kan provfräsa... |
|
|
|
Topic |
|