HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur är Dalis högtalarkablar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Orfeus
Starting Member

20 Posts

Posted - 2005/01/19 :  20:19:41  Show Profile Send Orfeus a Private Message
Jag tänkte höra om någon har några erfarenheter av Dalis högtalarkablar. Är t.ex. Blue varianten något att rekomendera för drivning av ett par Dali Evidence 470, eller finns det andra som är mer prisvärda?

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2005/01/19 :  20:35:24  Show Profile Send bliss a Private Message
Jag har haft ett par Dali Phyton eller vad de hette på den tiden till ett par Dali Suite 2.5. Funkade bra. Till Dali Evidence 470 har jag med gott resultat använt Van den Hul The Wind MkII Hybrid. Funkade lika bra det.

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/01/20 :  10:24:49  Show Profile Send Blue a Private Message
Jag har ingen erfarenhet alls av deras kablar, men när jag snackat med Hifiklubben har dom alltid hellre rekommenderat Tara Labs. Numer finns ju även QED i deras butiker, skulle kännas som ett säkrare alternativ tycker jag. Kritikerfavoriten Silver Anniversary Biwire är väl lite dyrare än Dali Blue, men det borde det vara värt med så pass bra högtalare, gissar jag.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2005/01/20 :  19:55:09  Show Profile Send pak a Private Message
hoppas att de är bättre nu än för ca 10 år sen.
jag använde dalikablar bra länge i tron om att de var bra-de var de också,då innan jag hade testat andra.har några par som reserv som jag använde mellan ett kabelbyte för ett par år sen.jag trodde nästan att det var nåt fel på stereon!det lät pinsamt dåligt!men så länge man inte provar bättre så funkar de ju.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000