Tänkte höra om det är några fler än "Chipko" på detta forum som kan dela med sig några bilder på plåtar gjorda hos Schaeffer (han visade nån front till en hörlursförstärkare tror jag).
Funderar på att bygga nån låda till min QRV-04 som har stått utan låda nu i typ 9mån
Och blir det snyggare med "Aluminium anodized/chromated" än "Aluminium anodized"
Tänkte också försöka bygga med deras profiler, nån som provat det?
Bild på mina paneler (- 2st frontar 4mm tjocka och en baksida 1.5mm tj): Finishen är shyhög. Vill påstå att kvaliten är högre än på många färdigtköpta apparater. Passform kollas: ...och (kors i taket!) det är precis som jag tänkt mej!
Kostnad: Ladda ner ritprogrammet. Högst uppe till höger på menyraden ser du en euro-synbol. Så fort du ritat in någonting kan du klicka på ikonen för att se hur mycket det kostar. Det som kostar en del är gravyren. Om man tar RIAA-panelen som exempel så kostar den 30 euro som den är. Tar man bort all gravyr så skulle priset landa på ungefär hälften. Programmet är förövrigt urenkel att lära sig använda.
Det är Neutriks kontakter. Alla deras kontakter kan monteras både framifrån o bakifrån.
Ja det är "alu anodized". Såg inte ens att det fanns valmöjlighet där. Snyggt var det i alla fall.
vet inte hur chromated ser ut, men jag mailade och fick till svar att det INTE ser ut som chrom. Jag har nagra prover och en av dessa är lite mer relekterande än matt aluminium. Antar att denna är chromated...
Det här ser riktigt intresant ut. Har nu suttit och gjort fyra paneler, skulle kosta ca 75 euro. Sen tillkommer ju frakten på 22 euro, och den gäller upp till 5 kg. Jag tror mina paneler väger drygt 0,5 kg.
Så jag tänkte kolla om det finns intresse av ett gruppköp. Skulle minskt frakten ganska mycket, specielt om det är fler i Stockholm.
Om ni gör fler än en panel i samma färg, prova att göra två eller fler paneler på samma plåt. Sedan gör ni två mm brett långhål mellan (spara 1mm på varje sida). Sedan är det bara att ta isär panelerna (med en bågfil) när de anländer