HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Frekvensmätning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JohnB
Member

182 Posts

Posted - 2005/01/17 :  22:05:07  Show Profile Send JohnB a Private Message
Jag har funderat på att skaffa mig en db-mätare samt en testskiva för att mäta frekvensgången i mitt rum, men det visar sig att jag har ett Creative Audigy2 ljukort till datorn vilket bör ge ett bättre resultat samt inte är lika tidskrävande som att sitta och plotta in db/frekvens i ett diagram. Jag undrar hur jag skall bära mig åt för att nyttja det istället. Jag inser att jag behöver en mick samt testskiva. Då detta inte är mitt område så tar jag gärna emot förslag på hur jag skall gå tillväga samt tipps på mätmick samt testskiva. Om jag inte har mjukvara till kortet för detta så misstänker jag att det går att hitta på nätet.

Som sagt förslag emottages varmt

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2005/01/18 :  00:36:57  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message



Finns hos http://www.vb-audio.com br /
under freeware som lf-generator. Den är otroligt
smidig att använda, markera knapparna och styr dom
med piltangenterna (alla fyra) eller dubbelklicka i sifferfälten
och skriv in skriv värdet där (+enter).

Nånting att börja med kanske.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000