HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Vad gör ni med era byggen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2005/01/17 :  15:04:25  Show Profile Send Fimax a Private Message
Jag har en känsla av att felra på forumet byggt fler än ett par högtalare/förstärkare.

Vad gör ni egentligen med dessa. Två tre par högtalare bredvid varandra och använder de olika sorters musik, eller har ni flera rum med högtalarupsättningar eller säljer ni kanske bort sakerna?

/filip




mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2005/01/17 :  15:16:25  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
jo, det är sant, ett antal byggen har det blivit genom åren, dock lider jag av komponentkannibalism (som många andra DIY:are..)
-vilket resulterar i att de flesta av byggena slutar som delar till andra byggen

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2005/01/17 :  16:02:22  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Jag har ett stort Garage. Där står många av mina "byggen". Där är några Hornlådor med Fostex element och några lådor med Beyma. Basreflexlådor med Perless element och några lådor utan element. Där står(eller ligger) ett havarerat förstegsbygge med rör och några "gammla" förstärkare och slutsteg som väntar på reperation. Har haft en del inbrott och då har det "städats" en del, ganske inte det trevligaste sättet att "bli av med" sina saker, men man slipper flytta med dom nästa gång.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2005/01/17 :  16:59:12  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Hemmabio......förbrukar massor med högtalade, gärna 7.1 eller 9.2 också en anläggning i källaren och en på övervåningen...

/MI

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2005/01/17 :  17:14:51  Show Profile Send time a Private Message
Ett bra tips är att skaffa ett så stort hus som möjligt från början

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2005/01/17 :  19:24:06  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Säljer eller lånar ut till kompisar det senare är mest vanligast då slipper man platsbrist och om man vill kan man byta sins imellan och få lite variation.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2005/01/17 :  19:34:32  Show Profile Send marens a Private Message
Jag brukar sälja mina högtalare som jag bygger. Får fler förfrågningar om att bygga högtalare till folk än jag orkar bygga.
Go to Top of Page

Dustman
Member

94 Posts

Posted - 2005/01/17 :  20:37:18  Show Profile Send Dustman a Private Message
Jag bor i lägenhet så mer än 2 par högtalare behöver man inte hemma samtidigt. Överskottet är bara att låna ut till bekanta som har hus:)
Sålde mitt Schmackhorn som jag byggde till pojkrummet för länge sen(hade aldrig plats för ett stereo par där)och det ångar jag i dag. Så nu så sparar jag det mesta.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000