HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Finns det några motorcyklister här???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2005/01/11 :  11:45:01  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Som rubriken antyder är det väl dags att ge sig till känna!?

Själv puttrar jag omkring på en sån här (närmast kameran):

Ursäkta bildkvaliteten, av hänsyn till inblandade var jag tvungen att klippa lite och det blev inte så bra...

Bilden är tagen under sommarens korta, intensiva men regnfria mc-tur. Nu ljög jag, de sista kilometrarna hem kom det lite regnstänk men det gills inte...

Så, vad körs när ni inte lyssnar på musik?

Undrar,
Georg

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2005/01/11 :  16:37:36  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Självklart åker man hoj..
På vanliga vägar en sådan här..

När det inte är vägar så gäller denna

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2005/01/11 :  20:08:40  Show Profile Send Uniper a Private Message
Jadå, jag brukar åka runt på den här, näst intill året om:
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/01/12 :  02:10:18  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Bild från strax efter jag köpte min senaste. Har den fortfarande, för jag älskar den. Underbar att köra, om än något svajig när man lägger ner den djupt på tex. Gelleråsens motorbana.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/01/12 :  03:36:54  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Tobbe_L: 748

Jag körde tills jag började studera för några år sedan en ettrig tvåtaktar, modell Suzuki RGV 250.

Fast andra färger.

Jag har kört en del hojar i mina dar men RGV250 är lätt den roligaste att köra! Jag köpte min vält för 10kkr, ett tips för alla som vill leka av sig.
Go to Top of Page

sella
Member

147 Posts

Posted - 2005/01/13 :  17:15:21  Show Profile Send sella a Private Message
OOja har kört mc från 5 års ålder, cross enduro landsväg.
Några cycklar man har ägt.Yamaha, yz80,125rd,fzr1000,
xj900,yzf400,yz250.Honda, cr75,ns125r2,nsr125,cb650,cr250-96
cr250-98 cr250-94 , Susuki,rm80,rm80u,rm250-99,Kawa zxr750 kx250
ktm 250 Husqvarna cr610

dynamik!!!
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2005/01/13 :  23:18:21  Show Profile Send drkim a Private Message
Jodå - kört motorcykel så länge jag kan minnas. Började med trimmad moped (ett antal Puch Dakota, Yamaha FS 1, Zündapp CS 50) hemma på gården och sedan en Suzuki 125 (den tvåcylindriga), första tunga blev en Kawasaki GPZ 600R, sen en Yamaha RG 500 - sedan hade jag ett avbrott (studier) då jag harvade runt på en lånad 650 med packväska och en Husqvarna 250 -68 militäroffroad.

Sedan blev det en Kawasaki ZXR 750 (grön och fin)

Och nu senast så körde jag en Kawasaki ZX9R (som jag sålde för en månad sedan pga seperation)

Förhoppningsvis blir det nog en hoj framåt sommaren igen, förmodligen en nyare ZX9R - det är som ett gift

Mer bilder finns på min fordonsavdelning på hemsidan (direktlänk):
http://www.hifi-corner.com/fordon.htm

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke

Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2005/01/13 23:19:49
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2005/01/14 :  21:57:05  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jag har nog en svårslagen mc historia bakom mig ifall man räknar olika typer av hojar!(visst en del stolpskott..) Jag tar dem i kronologisk ordning: Honda Dax 70, Yamaha RD125LC, Honda CB 250, nyare variant Honda CB 250, Kawasaki VN750, HD ElectraGlide Classic, Honda Dominator, BMW RS1100, Yamaha SuperTenere 750, HD Fatboy, Honda Varadero och nu, idag, tuffar jag omkring på en Honda 600 Hornet!

Ganska brokig, splittrad MC bakgrund, men MC måste man ha *smile* Suktar iochförsig nu på en riktig enduro vilket jag aldrig haft....

Artphotography
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2005/01/17 :  09:41:35  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Se där ja! Det tar sig... (sa kärringen som sket i elden)

Snart kan vi anordna en HFBD (HifiForum Bike Day)

Själv har jag inte kört så många olika cyklar, det började på en Suzuki RG125, sedan vidare på en Yamaha SR400 (med anledning av att jag är född på "fel" sida halvåret när mellanklassen infördes) men sedan 1998 har jag gjort vägarna osäkra på en Buell S1 Lightning av 1997 års modell.

Nu när våren snart är här (nåja) så känns det som om det är dags att börja stoppa undan lite pengar till uppgradering... Eller snarare lite tweakande... Nåväl, får se vad det blir av det, drömma kan man ju alltid...

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

mwali
Member

171 Posts

Posted - 2005/01/25 :  10:58:30  Show Profile Send mwali a Private Message
Har inte bågekort, men blev grymt sugen att ta ett efter att ha sett bla fireman bike av Orange county choppers i deras affär i New York för ett par veckor sedan. OCC är kända från bla Discovery Channel. Kolla nedanstående länk och gör er beredda att börja spara alt sälja lite hifi!

http://www.orangecountychoppers.com/themes.php
Go to Top of Page

ZAC
Member

671 Posts

Posted - 2005/01/25 :  11:07:13  Show Profile Send ZAC a Private Message
En sån här kör jag...

Yamaha BT 1100 "Bulldog"

Z

DIY högtalare RENEGADE http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26636
DIY slutsteg MOONLIGHT http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=34076
DIY subwoofer SOHO http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42763
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2005/01/26 :  09:51:31  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
mwali: Vilka läckerbitar! Min personliga favorit får nog bli "Comanche bike" Den skulle man ha en 124 kubiktums (närmare 2 liter) motor i... (hur länge får man då behålla körkortet tro..?)

ZAC: Inget ont, men... Jag ser vissa likheter mellan Bulldog och tidiga Buell... Och då menar jag mer likheter än att båda börjar på B och innehåller u och ll... Av bilden skulle man kunna tro att den är luftkyld, men inte bygger väl japanarna luftkylda motorer?!?

Vanligen och vänligen,
/Georg, som längtar efter några plusgrader sisådär en 10 räcker...

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/01/26 :  09:56:34  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag körde moppe för några år sedan...Får jag vara med?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

ZAC
Member

671 Posts

Posted - 2005/01/26 :  11:07:39  Show Profile Send ZAC a Private Message
Jojje:
Visst finns det likheter mellan Buell o Bulldog!
Den är designad i Italien, första Yamman att utvecklas utanför Japan.
Har för mig att den byggs i Italien oxå...

Man ser även att de sneglat åt Ducati Monster hållet.
Annars så är jag nöjd med den, en trevlig hoj med ett gott vrid.

Z

DIY högtalare RENEGADE http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26636
DIY slutsteg MOONLIGHT http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=34076
DIY subwoofer SOHO http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42763
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2005/01/26 :  11:54:31  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Z: Ja, visst är det hääärligt med twin... Det är gött med vrid, det ska man ha hinkvis av...

Pär: Klart att du får VARA med... Frågan är väl om du HÄNGER med?

Vänligen,
/G

Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2005/01/29 :  17:50:05  Show Profile Send MaS a Private Message
Jag älskar Motorcyklar, just nu så förpestar jag traktens cross banor geom att ligga som en bromskloss framör alla andra, fan va sakta det går men det är kul.

Kör just nu en Kx 250

Mvh MaS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/01/29 :  20:31:55  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Jag har ingen hoj idag, men är medlem i en liten exklusiv motorcykelklubb med 20 medlemmer varav hälften inte har någon hoj idag!!
Vi var ett gäng som åkte långväga på motorcykel från slutet av 60 talet och hela 70talet.
Jag haft 12 olika cyklar. Dom flesta var Honda och den tyngsta av dom var en Gold Wing som köptes 1975. Det var en av dom första Goldwingarna i Sverige. Det kom 40 till Svedala det året och vi var 12 i samma gäng som köpte var sin.
Året därpå var det dags för den snabbaste hojen jag har ägt, en Laverda 1000 Jota. Den är väl inget mot dagens hojar med sina 92 hästar, men den var rätt häftig år 1976.
Jag tror att min rekordkörning över Älvsborgsbron i 220 med en passagerare därbak var ett rekord som stod sig ett antal år, men är förmodligen slaget idag. Det var mitt på dagen med fullt av bilar runtom, så jag rekomenderar ingen att försöka slå det.
Det var något man gjorde när man var ung och vild.
Idag är jag bara vild, men skulle nog inte försöka göra om det, men man vet aldrig. Det är väl därför som jag inte kör cykel längre.
Jag kan inte hålla igen när det finns en massa hästar som kan snurras igång med en vridning av högerhanden

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

Edited by - Jorma on 2005/01/29 20:33:00
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2005/01/29 :  23:20:24  Show Profile Send MaS a Private Message
Hehehe

Jorma du kickar in,,,, när man läser sånt inser man att det var roligare förr.

Livet är för kort för att minkas omkring med

Getem high

Mad MaS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/01/30 :  00:49:39  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
MaS,
Det kanske var roligare förr, men det är i nuet vi lever och det är lite styggare nuförtiden med körkortsindragningar som inte fanns på den "gamla goda tiden".
Då fick man åtminstone köra ihjäl någon innan körkortet drogs in.
Jag blev av med körkortet i en månad för 4 år sedan och det var ingen rekordkörning. Det var när jag åkte till Stockholm och hämtade ett par Sonus Faberhögtalare. På hemvägen samma dag då jag hade kört 90 mil den dagen och man avslappnat satt och körde bilen så glömde jag av mig när jag passerade en 70skylt. Hade det varit med Mc och aktiv körning så hade det blivit livstids körkortsindragning
1973 gjorde jag lumpen på P4 i Skövde.
På helgpermisen så tog jag motorcykeln, en Honda 500 fyrpip.
Vi måste vara tillbaka senast vid midnatt på söndagen för att få permission nästkommande helg.
Jag fick punktering på söndag kväll och när jag hade fått fixat den var klockan 22.30.
Det var 16 mil till Skövde och det blev bråttom för att hinna i tid.
Fullgas i mörkret och när jag körde om en bilkolonn så fanns det en svartvit mitt i den kön som jag passerade i 180.
Det kom en mötande kolonn med bilar och blåljuset som gick igång i bland bilarna som jag precis kört om kom inte igång direkt.
Gashandtaget var skruvat i botten och polisbilen försvann i backspeglarna. Jag seglade in i god tid och permisen nästa helg var räddad
Det finns ännu värre historier från den tiden, men jag tar dom en annan gång. Att man lever idag efter 2 krockar mot bilar med motorcykel och ännu fler avåkningar in i skogen eller i ett dike kan man fundera över, men skoj var det på den tiden och en ren galenpanna var man när man tänker efter, vilket man inte bör göra
Några knäckta ben, lite brännskador och annat krafs är en billig peng att betala för att ha haft så mycket skoj, men jag inser idag att jag inte är stålmannen och avstår därför från att åka hoj.
Bil inbjuder inte på samma sätt till att utmana ödet.
Så det får bli bil framöver

Edited by - Jorma on 2005/01/30 00:50:49
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2005/01/30 :  10:18:35  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
JORMA: Jag har patentlösningen för dig! Du kan åka hoj utan att riskera kortet....svaret är en djup hemlighet, men jag kan inte hålla mig - Royal Enfield Taurus DIESEL! 1 cylindrig 325cc 167kg och 6.5hk......hehehehe

Artphotography
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2005/01/30 :  11:29:44  Show Profile Send K-man a Private Message
Hojtråd på hififorum....fint det! Klart man åker hoj....och klart man var på mässan...och inte blev man mindre åksugen heller...knappt jag kan bärga mig från att ställa på R6:an....men får nog vänta någon månad till...

\\K-man
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/01/30 :  12:53:57  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
JORMA: Jag har patentlösningen för dig! Du kan åka hoj utan att riskera kortet....svaret är en djup hemlighet, men jag kan inte hålla mig - Royal Enfield Taurus DIESEL! 1 cylindrig 325cc 167kg och 6.5hk......hehehehe

Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/01/31 :  23:50:40  Show Profile Send U1 a Private Message
Efter ett antal incidenter och massor av frakturer så är min karriär med mc slut Sista gången blev det rullstol i ett par månader. Men visst saknar jag det. Man spenderar hela vintern med att lus läsa Bike, sover med en Arai på huvudet och bara väntar på den första fina dagen.... Visst har ni det bra med hoj men kör försiktigt, det har jag lärt mig den tunga vägen.

/Johan
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2005/02/04 :  08:36:55  Show Profile Send Lepra a Private Message
Var helt inne på mc när jag var liten parvel... men efter att ha sett en mcförare, med kroppen buckla bakre hörnet av en skåpbil mitt framför ögonen på mig så ångrade jag mig.

Vet inte hur hög hastighet man måste ha för att få en mc att glida 50-60 meter på asfalt? men det var tillräckligt för att han skulle dö direkt.

Även om man själv är mister mäster på att köra så finns det ju alltid nåt flarn som inte är det.

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2005/02/04 :  10:01:46  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
U1: Beklagar.

Lepra: Visst finns det gott om flarn! Det har man ju fått lära sig (dock inte på trafikskolan)! Många tvärnitar bakom bilar som misstar sig eller inte ser sig för eller, värst av allt, avsiktligt kör ut mitt framför en...

Jorma: Kul historia du har i ryggen! Kan inte påstå att jag kör som en vilde, SÄRSKILT inte i tätbebyggda områden och det INKLUDERAR 70/90-vägar med bebyggelse vid sidan av vägen... Bor själv så och har både katt å hund, dock inget staket. Ibland blir man bra sugen på att sitta med boll i väntan på idioterna... Men på en kurvig väg omgiven av åker eller skog då är man lycklig å vridmomentet sprutar ur pipan genom däcket!

Vurpat har jag gjort (i ganska låg fart, hann bromsa TROTS detta förb***ade j**la oljegrus dom envisas med) men inte krockat än (peppar, peppar)... om man inte räknar in den rovfågeln som bestämde sig för att knocka mig en gång i skogen, smällde till utav bara... som bara den menar jag, i axeln. Kusinen åkte efter och såg hur den roterade ett varv, landade på vägen, skakade på huvudet å bestämde sig sen för att dra... Att den kunde flyga anser jag än idag vara ett under...

/Snart är våren här...

Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2005/02/05 :  22:56:08  Show Profile Send Fimax a Private Message

har oxå en, var ute och körde en repa idag. Vroooom... jobbigt när man har fler dyra nöjen än ett...

Är oxå medlem på ett par Vmax forum, nu kan ju gissa var mitt forumnamn kommer ifrån!

/filip

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000