HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Försteg man kan bygga i moduler?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/01/11 :  04:25:38  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Finns det något försteg man kan bygga helt från grunden med moduler? Jag skulle vilja köpa ett tomt skal där man kan plocka i moduler precis vad man behöver. T.ex 2 kanalers försteg, X antal RCA in, ska kunna switcha s-video, component, DVI osv...
Om sen behoven ändras kan man köpa till extra kort och stoppa i. Typ en PC. Finns det? Eller skulle det bli "skjuta sig själv i foten" för tillverkarna?

Nu i North Carolina, USA.

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/01/11 :  11:30:33  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message
Det låter som en avancerad bioprocessor du är ute efter. Meridian 861 har väl de möjligheter du efterfrågar har jag för mig.

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2005/01/11 :  13:30:59  Show Profile Send jonny99 a Private Message
En bättre begagnad Cello Audio suite kanske. Den var helt moduluppbyggd, fast den hade ju inga videoingångar.
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/01/11 :  13:57:32  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Nu börjar det likna något. Hur är Meridian i 2 kanaler? Finns de fortfarande, alt tillverkas det fortfarande moduler typ DVI till dem?

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2005/01/11 :  14:11:27  Show Profile Send MartinN a Private Message
Hej, min personliga uppfattning är att de flesta
firmor låvar en massa uppgraderingar till sina
moduluppbyggda eller uppgraderingsbara system,
men att deras intresse för att producera dessa
svalnar lika fort som kaffet kallnar. Bra idé och
kunderna känner sig trygga, men det funkar inte i
praktiken. Större profit på ny maskin, sälj köp
och byt är det som gäller.

Tyvärr.

Martin
Go to Top of Page

EJ
Starting Member

4 Posts

Posted - 2005/01/11 :  15:11:27  Show Profile Send EJ a Private Message
När det gäller Meridian så har de i varje fall mer eller mindre lyckats hålla vad de lovat angående uppgraderingsbiten i 800/861 (bägge är inne på 4:e versionen) sedan de introducerades 1999/2000. De kan ta ett tag innan vissa utlovade uppgraderingar kommer och uppgraderingarna är inte gratis.

Även 800:an (som är en DVD) kan användas som tvåkanalsförsteg och den har nyss eller kommer snart när version 4 introduceras att få tillgång till kort för videoswitching och HDMI, jag tror att HDMI-kortet även skall gå att använda till en del tidigare versioner 2? och 3.

Jag tycker förövrigt att Meridian fungerar alldeles förträffligt i tvåkanal. Det man dock skall komma ihåg är att de alltid gör en AD-omvandling på alla inkommande analogsignaler även om 800-serien gör detta väldigt bra.

/Erik

/EJ

Edited by - EJ on 2005/01/11 15:52:14
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000