HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 På kortvist i Vimmerby hos Ultimate Audio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/06/27 :  11:31:55  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
På genomresa i hästaffärer så stannade jag till hos Jörgen i Vimmerby i går. Hann lyssna på de nya Von Schwikert VR 4 med elektronik från Audio Analogs Maestroserie. (läcker CD, man letar efter luckan, ger upp och trycker på "open"....väääs mitt i nyllet...) Kablage var Acoustic Zen.

VR 4:an ser ut som de gamla i designen förutom att man kapat av halva toppen diagonalt sett från lyssningspositionen. Den smalnar alltså av uppåt, ser ganska tjusigt ut.

Jag har lyssnat på den första varianten av VR 4:or ett flertal gånger. Givet okänt rum och okänd utrustning i övrigt så låter dessa mer kontrollerat i basen, en smula friare i mellanregistret och mycket bättre i diskantregistret. "Mycket bättre" är ett farligt uttryck men ta det för vad det är, VR 4:orna har aldrig låtit dåligt i toppen. Liveupptagningarna Jörgen spelade funkade utmärkt med publiken återgiven bakom och utanför högtalarnas placering.

För 87 lappar finns mycket godis att provlyssna men jag skulle ta en sväng om Jörgens soffa ifall det skulle handlas för dessa pengar.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000