Author |
Topic |
|
kutte
Member
95 Posts |
Posted - 2005/01/09 : 18:20:22
|
Hej jag funderar på att byta min cd spelare då min börjar bli några år, det är en Pioner PDS707 och jag upplever den som lite ettrig och tråkig. Min förstärkare är en Nad C320BEE Högtalare är hfls-1 Funderar på en Nad C521BEE, hur står sig den i jämförelse med Pioneern,jag vill ha en som är något mot det mörkare hållet för Pioneern är lite ljus i klangen, eller andra förslag emotages tacksamt, helst i prisgruppen vad naden ligger på.
Hälsningar Kutte |
Den som inget frågar får heller inget veta! |
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2005/01/09 : 19:12:46
|
Jo, det känns väl ganska rimligt. NADs spelare är väl inte direkt "mörka" tycker jag. Men däremot ganska mjuka och fina och med bra "punch" i basen. Vad man missar är det där lilla extra i detaljnivå, men det får man nog räkna med i den prisklassen. |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
|
|
kutte
Member
95 Posts |
Posted - 2005/01/09 : 19:26:16
|
Det kan kanske vara en spelare för mig få ta och lyssna på en sådan, det lilla man missar i detaljnivån är nog inget att hänga upp sig på tror jag, den är nog bättre än Pioneern.
Tackar Blue
Hälsningar Kutte
|
|
|
oscar-ja
Member
77 Posts |
Posted - 2005/01/10 : 01:05:41
|
Jag lånade hem en NAD 521BEE för att en kompis skulle få jämföra med min Cambridge D500se i ett mer högupplösande system än han har. NAD-spelaren lät bra, men hade en definitivt mörkare ton än Cambridge-spelaren, tyckte vi alla tre som närvarade. Jag tyckte att NAD-spelaren passade bättre för rock, men trivdes bäst med min Cambridge. Det kan å andra sidan vara för att jag helst ville föredra min egen spelare! NAD-spelaren är utan tvekan bra. Till skillnad från de flesta grejerna från NAD är den dessutom riktigt snygg tycker jag. En bild från tillfället kan ses nedan:
|
|
|
kutte
Member
95 Posts |
Posted - 2005/01/10 : 10:17:38
|
Designen kan man inte klaga på, jag tror den kan passa mig men jag får ta och lyssna på en hos hifi klubben.
Hälsningar Kutte
|
|
|
|
Topic |
|