HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Hörlursmodifikation
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

x8668k
Member

118 Posts

Posted - 2005/01/09 :  13:10:35  Show Profile  Visit x8668k's Homepage Send x8668k a Private Message
Jag sitter ofta och chattar med folk över nätet, med Teamspeak, oftast spelas det Americas Army samtidigt och då har man ju inte tid att skriva till varandra via tangentbordet när det köttas villt.

Eftersom jag inte gillar dom där färdiga headseten, antagligen får man bra lur men taskig mic eller tvärtom, så köpte jag en lös mic, en Shure WH20 som man har backom nacken, det funkade bra när jag hade högtalare men jag gick sen över till lurar för man hör fotsteg tydligare då, och då satt ju micken ivägen, så jag har haft den upp och ner och runt halsen istället.

Men nu har jag pillat lite, skaffade en plexiglasbit och lite epoxi.
Böjde Plexiglasbiten och limmade fast den i luren och klämde fast micken i andra änden.
Jag kan ta bort micken och sätta fast den på grejjen man har backom nacken igen om det skulle behövas.


Guldfiskminne...

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2005/01/09 :  18:08:53  Show Profile Send AKA a Private Message
Tjusigt du har fått ihop det där!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/01/09 :  22:14:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Snyggt... Vad skall du ha för ett par ? =)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000