HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Skillnad mellan NAD 116 och NAD 116 C ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

manw
Member

445 Posts

Posted - 2005/01/06 :  14:39:00  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message
Tjena

Någon som kan tala om för mig vad det är för skillnad mellan försteget NAD 116 och NAD 116 C ? Om det nu är två olika varianter?

Har ett NAD 114 idag (till min lilla stereo ), men är lite nyfiken på NAD 116 dels för att få fjärris även till min fina NAD 414 tuner, och hur den står sig ljudmässigt i förhållande till 114?

Om någon har just ett 116 steg står och dammar någonstans så kan jag vara intresserad, även om jag inte borde då projektanställningen tog slut 17/12

/Mats, född nyfiken

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2005/01/06 :  22:32:41  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Hej Manw!

Hur Nad 116 står sig mot ett 114 kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, men jag skulle gissa att det skiljer sig åt till det bättre.
Har själv ett 116 tillsammans med ett gammalt Nad 2200 slutsteg och det låter riktigt trevligt.

Grammofondelen låter jättebra och det faller mig i smaken då jag är en grav "vinyljunkie", något som inte skadar är ju att försteget är ganska billigt nu för tiden (har haft två och betalat max 1500:- om jag minns rätt).

Så jag skulle råda dig att köpa ett om du ramlar på det.

Mvh /

Comus
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2005/01/25 :  08:46:52  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message
OK, tack för svar, jag letar efter ett NAD 116, men har inte hittat något ännu. // Mats

/Mats, född nyfiken

Edited by - manw on 2005/01/25 08:47:48
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.88 sekunder. Snitz Forums 2000