Author |
Topic |
|
Morello
Member
926 Posts |
Posted - 2002/10/08 : 01:37:00
|
Halloj!
För tre veckor sedan råkade jag sabotera tonarmskabeln i min REGA-arm. Jag beslutade mig för att söka lite på nätet efter ny kabel, men kunde inte hitta någon. Jag skrev brev till Rega samt AUDIONORD(som ännu ej svarat) för att höra om någon av dessa kunde sälja en ny kabel. Efter en timma får jag svar från Rega där dom frågar om min adrss. Om jag skickade adressen skulle Rega skicka mig en ny kabel GRATIS! Efter ytterligare en timma får jag svar av Rega igen. Kabeln är nu på väg. Efter en vecka får jag kabeln i brevlådan.
Detta kallar jag service å den högsta nivå!
mvh\Joe |
Driver: SYBARITE AUDIO.
Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen |
|
Pipes
Member
591 Posts |
Posted - 2002/10/08 : 01:58:09
|
Ja, det är inte ofta man hör talas om service på den nivån. Skönt att veta att det finns företag som fortfarande vill satsa på service. |
Moderator på http://www.vinylengine.com/ |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2002/10/08 : 02:07:42
|
kanske bör nämnas i sammanhanget att audionord inte har agenturen för rega i Sverige
kul att det gick så snabbt och lätt att få tag i reservdelar dock |
Edited by - ekman on 2002/10/08 02:13:54 |
|
|
Nagra
Member
764 Posts |
Posted - 2002/10/08 : 02:10:09
|
Det är så det ska se ut!!!!
|
ACCUrate PHASE |
|
|
Morello
Member
926 Posts |
Posted - 2002/10/08 : 02:32:25
|
quote: Originally posted by ekman
kanske bör nämnas i sammanhanget att audionord inte har agenturen för rega i Sverige
kul att det gick så snabbt och lätt att få tag i reservdelar dock
Det är riktigt att Audionord inte har agenturen, men å andra sidan är inte tonarmskabel modellspecifik. Anledningen till att jag kontakade Audionord är att de saluför tonarmen "air tangent".
Nåväl, god service är roligt.
|
Driver: SYBARITE AUDIO.
Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen |
|
|
Robin84
Member
89 Posts |
Posted - 2002/10/08 : 13:30:06
|
Bra att det skrivs om sånt här. Det är viktigt att företagen kan göra reklam för sig genom god sevice. |
|
|
bjorn
senior advisor
390 Posts |
Posted - 2002/10/08 : 14:52:48
|
Hej "Morello",
Jag missade ditt email med förfrågan om tonarmskabel. Kan bara be om ursäkt för det. Normalt besvara jag email inom ett dygn.
Däremot ifrågasätter jag ditt sätt att "hänga ut" Audionord för att vi missat att besvara ett email rörande en produkt vi över huvud taget aldrig varit inblandade i.
mvh
Björn Wiman Audionord AB |
Verksam i HiFi-branchen sedan 1987. |
|
|
j.persson
Me, Myself & I !!
549 Posts |
Posted - 2002/10/08 : 15:31:11
|
quote: Originally posted by bjorn
Hej "Morello",
Jag missade ditt email med förfrågan om tonarmskabel. Kan bara be om ursäkt för det. Normalt besvara jag email inom ett dygn.
Däremot ifrågasätter jag ditt sätt att "hänga ut" Audionord för att vi missat att besvara ett email rörande en produkt vi över huvud taget aldrig varit inblandade i.
mvh
Björn Wiman Audionord AB
Björn: Jag (som ju inte är inblandad i detta på något sätt) uppfattar inte Audionord som uthängda i frågan. Det är ju trots allt ganska vanligt att mail "försvinner" i hanteringen. Jag tror inte andra uppfattar Audionord som uthängda heller men kan naturligtvis bara tala för mig själv.
|
|
|
|
Steve
Member
261 Posts |
Posted - 2002/10/08 : 16:04:07
|
quote: Originally posted by j.persson
quote: Originally posted by bjorn
Hej "Morello",
Jag missade ditt email med förfrågan om tonarmskabel. Kan bara be om ursäkt för det. Normalt besvara jag email inom ett dygn.
Däremot ifrågasätter jag ditt sätt att "hänga ut" Audionord för att vi missat att besvara ett email rörande en produkt vi över huvud taget aldrig varit inblandade i.
mvh
Björn Wiman Audionord AB
Björn: Jag (som ju inte är inblandad i detta på något sätt) uppfattar inte Audionord som uthängda i frågan. Det är ju trots allt ganska vanligt att mail "försvinner" i hanteringen. Jag tror inte andra uppfattar Audionord som uthängda heller men kan naturligtvis bara tala för mig själv.
Jag håller fullständigt med Jonas Jag ser det mera som en positiv komentar om Rega
Stefan Johansson |
|
|
n/a
deleted
1846 Posts |
Posted - 2002/10/08 : 18:36:46
|
Hvis du har problemer med en DP-02, så kan du sende den til Densen, så reparerer vi den gratis (dette gælder for alle vore produkter uanset alder). Thomas Sillesen (Head honcho of Densen).
Det här svaret fick jag på ett danskt forum fyra timmar efter det att jag hade frågat om det fanns någon som kunde svara på vilka lampor som användes i strömförsörjningen.
Det kallar jag service. |
|
|
|
Topic |
|