HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Strålande service
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Morello
Member

926 Posts

Posted - 2002/10/08 :  01:37:00  Show Profile Send Morello a Private Message
Halloj!

För tre veckor sedan råkade jag sabotera tonarmskabeln i min REGA-arm.
Jag beslutade mig för att söka lite på nätet efter ny kabel, men kunde inte hitta någon. Jag skrev brev till Rega samt AUDIONORD(som ännu ej svarat) för att höra om någon av dessa kunde sälja en ny kabel. Efter en timma får jag svar från Rega där dom frågar om min adrss. Om jag skickade adressen skulle Rega skicka mig en ny kabel GRATIS!
Efter ytterligare en timma får jag svar av Rega igen. Kabeln är nu på väg. Efter en vecka får jag kabeln i brevlådan.

Detta kallar jag service å den högsta nivå!

mvh\Joe

Driver: SYBARITE AUDIO.



Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2002/10/08 :  01:58:09  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Ja, det är inte ofta man hör talas om service på den nivån. Skönt att veta att det finns företag som fortfarande vill satsa på service.

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/10/08 :  02:07:42  Show Profile Send ekman a Private Message
kanske bör nämnas i sammanhanget att audionord inte har agenturen för rega i Sverige


kul att det gick så snabbt och lätt att få tag i reservdelar dock

Edited by - ekman on 2002/10/08 02:13:54
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2002/10/08 :  02:10:09  Show Profile Send Nagra a Private Message
Det är så det ska se ut!!!!

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

Morello
Member

926 Posts

Posted - 2002/10/08 :  02:32:25  Show Profile Send Morello a Private Message
quote:
Originally posted by ekman

kanske bör nämnas i sammanhanget att audionord inte har agenturen för rega i Sverige


kul att det gick så snabbt och lätt att få tag i reservdelar dock



Det är riktigt att Audionord inte har agenturen, men å andra sidan är inte tonarmskabel modellspecifik. Anledningen till att jag kontakade Audionord är att de saluför tonarmen "air tangent".

Nåväl, god service är roligt.


Driver: SYBARITE AUDIO.



Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen
Go to Top of Page

Robin84
Member

89 Posts

Posted - 2002/10/08 :  13:30:06  Show Profile Send Robin84 a Private Message
Bra att det skrivs om sånt här. Det är viktigt att företagen kan göra reklam för sig genom god sevice.
Go to Top of Page

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2002/10/08 :  14:52:48  Show Profile Send bjorn a Private Message
Hej "Morello",

Jag missade ditt email med förfrågan om tonarmskabel. Kan bara be om ursäkt för det. Normalt besvara jag email inom ett dygn.

Däremot ifrågasätter jag ditt sätt att "hänga ut" Audionord för att vi missat att besvara ett email rörande en produkt vi över huvud taget aldrig varit inblandade i.

mvh

Björn Wiman
Audionord AB

Verksam i HiFi-branchen sedan 1987.
Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2002/10/08 :  15:31:11  Show Profile Send j.persson a Private Message
quote:
Originally posted by bjorn

Hej "Morello",

Jag missade ditt email med förfrågan om tonarmskabel. Kan bara be om ursäkt för det. Normalt besvara jag email inom ett dygn.

Däremot ifrågasätter jag ditt sätt att "hänga ut" Audionord för att vi missat att besvara ett email rörande en produkt vi över huvud taget aldrig varit inblandade i.

mvh

Björn Wiman
Audionord AB



Björn: Jag (som ju inte är inblandad i detta på något sätt) uppfattar inte Audionord som uthängda i frågan. Det är ju trots allt ganska vanligt att mail "försvinner" i hanteringen. Jag tror inte andra uppfattar Audionord som uthängda heller men kan naturligtvis bara tala för mig själv.



Go to Top of Page

Steve
Member

261 Posts

Posted - 2002/10/08 :  16:04:07  Show Profile Send Steve a Private Message
quote:
Originally posted by j.persson

quote:
Originally posted by bjorn

Hej "Morello",

Jag missade ditt email med förfrågan om tonarmskabel. Kan bara be om ursäkt för det. Normalt besvara jag email inom ett dygn.

Däremot ifrågasätter jag ditt sätt att "hänga ut" Audionord för att vi missat att besvara ett email rörande en produkt vi över huvud taget aldrig varit inblandade i.

mvh

Björn Wiman
Audionord AB



Björn: Jag (som ju inte är inblandad i detta på något sätt) uppfattar inte Audionord som uthängda i frågan. Det är ju trots allt ganska vanligt att mail "försvinner" i hanteringen. Jag tror inte andra uppfattar Audionord som uthängda heller men kan naturligtvis bara tala för mig själv.





Jag håller fullständigt med Jonas
Jag ser det mera som en positiv komentar om Rega

Stefan Johansson
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2002/10/08 :  18:36:46  Show Profile Send n/a a Private Message
Hvis du har problemer med en DP-02, så kan du sende den til Densen, så reparerer vi den gratis (dette gælder for alle vore produkter uanset alder). Thomas Sillesen (Head honcho of Densen).

Det här svaret fick jag på ett danskt forum fyra timmar efter det att jag hade frågat om det fanns någon som kunde svara på vilka lampor som användes i strömförsörjningen.

Det kallar jag service.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000