HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audio Note AN-CD1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hyskens
Starting Member

22 Posts

Posted - 2005/01/06 :  00:14:39  Show Profile Send Hyskens a Private Message
Hej,
Jag har en Audio Note AN-CD1 som strular. Vissa CD skivor funkar inte, har inte sett något direkt mönster. Är det någon som har liknande erfarenheter eller vet om man kan "uppgrader" något.

Tack för Svar

/Viktor

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/01/06 :  00:23:30  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Skivor med kopieringsskydd funkar inte på många spelare, tyvärr tror jag din spelare inte klarar det!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Hyskens
Starting Member

22 Posts

Posted - 2005/01/06 :  11:17:44  Show Profile Send Hyskens a Private Message
Ligger något i vad du säger, har testat och det verkar främst vara Sony skivor som inte funkar.

Finns det något man kan göra?
Eller skall man börja leta efter en ny CD
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2005/01/06 :  11:41:44  Show Profile Send n0p a Private Message
ptja, rengöra de skivor som inte funkar och testa igen?

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Hyskens
Starting Member

22 Posts

Posted - 2005/01/06 :  11:47:53  Show Profile Send Hyskens a Private Message
Alla skivor som inte funkar i AN-CD1:an funkar i min lilla Sony Discman ESP, så det verkar som om det ligger något i det där med kopierings skyddet.
Go to Top of Page

Hyskens
Starting Member

22 Posts

Posted - 2005/01/08 :  11:29:23  Show Profile Send Hyskens a Private Message
Jag tror att jag hittat vad som var fel. Som ni kanske vet så har AN-CD1 ett rör steg. Varinne och skulle byta det, passade då på att titta lite på mekaniken i spelaren. Det visade sig att linsen var rättså dammig. Efter rengöring fungerar nu allt, tycker även att det låter bättre men det är lite subjektivt. Rent tekniskt kan man tänka sig att det borde bi färre omläsningar nu när det är rent.

Hursom helst, stort problem enkel lösning.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000