HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Zapfilter i Behringer DEQ2496
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

deerhunt
Member

363 Posts

Posted - 2004/12/29 :  00:17:01  Show Profile Send deerhunt a Private Message
Har haft igång min nya Behringer DEQ2496 i 3 hela dagar så det var dags att lyfta på locket.
Tanken är att sätta in ett Zapfilter2 i den.

Jag (tror att jag) har identifierat DAC:ens utgång i bandkabeln. DAC:en är en AK4393 med balanserade utgångar på pin 23,22 (L) och 21,20 (R). Skall tydligen vara 2,4Vpp så det borde fungera med Zapfiltret.

Jag bifogar en bild som visar kretskortet och bandkabeln som förbinder DAC-kort med I/O-kortet. Jag fick fram att följande DAC-pins gick i bandkablen enligt följande:
23-7
22-8
21-10
20-11


Är det någon som kommit fram till samma? Lite mindre nervöst om detta kunde bekräftas.
Sedan undrar man om det finns någon som har erfarenhet av ombyggnad av analogdelen i Behringern?

mvh

Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2004/12/29 :  09:42:56  Show Profile Send U1 a Private Message
Finns en tråd om detta på diyaudio.com. Om du kommer fram till något så kan du väl posta det här, mycket intresserad av denna mod.

MvH
Johan
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2004/12/29 :  12:04:27  Show Profile Send oliver a Private Message
Ska funka bra,monterade ett zapfilter i föregångaren med mycket gott resultat.

Skeptiker
Go to Top of Page

deerhunt
Member

363 Posts

Posted - 2004/12/29 :  18:00:05  Show Profile Send deerhunt a Private Message
U1:
Jo, jag har kollat en del på diyaudio, men det finns inget konkret på gjord moddning. Jag provar nog min fråga där oxå senare.
Hursomhelst postar jag när jag moddat själv.

oliver:
Vad är det för DAC i 8024? Hade den spänningsutgång och vad tyckte du om resultatet?

mvh

Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker
Go to Top of Page

deerhunt
Member

363 Posts

Posted - 2004/12/30 :  12:34:32  Show Profile Send deerhunt a Private Message
upp

Lite som Fantomen - många pratar om moddinng i Behringer, men få har sett det (eller han - Fantomen alltså).

mvh

Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker
Go to Top of Page

deerhunt
Member

363 Posts

Posted - 2005/01/01 :  23:58:23  Show Profile Send deerhunt a Private Message
För de intresserade har jag beskrivit moddningen här:
http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=26005&perpage=10&pagenumber=5

mvh



Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000