HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Hjälp sökes - har jag kopplat rätt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2004/12/28 :  16:53:32  Show Profile Send jhnmn a Private Message
Har suttit och kliat mig i huvudet och försökt få plats med alla dessa komponenter på den lilla plattan. Till slut tror jag att jag lyckades, men jag skulle ändå vilja ha klartecken innan jag pluggar in lödkolven

Ser detta rätt ut?

Det gömmer sig ett 47Ohms motstånd nedanför den största spolen, parallellkopplad över spolen... kameran fick visst inte med den.


Schemat ser ut såhär:




Någon som har kommentarer på hur jag kan göra filtret enklare, bättre eller nått tips för att förenkla lödningen i största allmänhet? Senast jag lödde var nog i sjunde klass

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2004/12/28 :  17:55:38  Show Profile Send jonsson a Private Message
Det ser bra ut bara du fått rätt värden på grejerna så;-))
apropå det, vad har du för värden på motstånden i diskantdelen antingen 4,7 och 47ohm eller 5 och 50ohm, eller?? eller snurrar jag ihop det?? men som sagt; jag tycker det ser ok ut... för å va petig: ställ diskantspolen upp, bara ställ den upp utan å vrida, å passa spol-bandet nere vid 8,5mikrofaradarn i basdelen så du inte kortsluter men det ser du nog...

Mvh Magnus Jonsson

edit hehe väl stort utan decimalbestämning

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.

Edited by - jonsson on 2004/12/28 17:57:32
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2004/12/28 :  18:48:21  Show Profile Send asto a Private Message
Varför skall diskantens spole stå upp? har sett detta i något samanhang, kan någon förklara, please.......