Author |
Topic |
|
jhnmn
Member
230 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 16:53:32
|
Har suttit och kliat mig i huvudet och försökt få plats med alla dessa komponenter på den lilla plattan. Till slut tror jag att jag lyckades, men jag skulle ändå vilja ha klartecken innan jag pluggar in lödkolven
Ser detta rätt ut?
Det gömmer sig ett 47Ohms motstånd nedanför den största spolen, parallellkopplad över spolen... kameran fick visst inte med den.
Schemat ser ut såhär:
Någon som har kommentarer på hur jag kan göra filtret enklare, bättre eller nått tips för att förenkla lödningen i största allmänhet? Senast jag lödde var nog i sjunde klass |
|
jonsson
Member
574 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 17:55:38
|
Det ser bra ut bara du fått rätt värden på grejerna så;-)) apropå det, vad har du för värden på motstånden i diskantdelen antingen 4,7 och 47ohm eller 5 och 50ohm, eller?? eller snurrar jag ihop det?? men som sagt; jag tycker det ser ok ut... för å va petig: ställ diskantspolen upp, bara ställ den upp utan å vrida, å passa spol-bandet nere vid 8,5mikrofaradarn i basdelen så du inte kortsluter men det ser du nog...
Mvh Magnus Jonsson
edit hehe väl stort utan decimalbestämning |
När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra. |
Edited by - jonsson on 2004/12/28 17:57:32 |
|
|
asto
Member of Nerikes Audiofiler
2011 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 18:48:21
|
Varför skall diskantens spole stå upp? har sett detta i något samanhang, kan någon förklara, please....... |
|
|
fidelityn
Member
870 Posts |
|
asto
2011 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 18:58:12
|
quote: Länken ger dig svar
Helt otroligt......
Detta var bra att veta, Tack!! |
|
|
asto
2011 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 20:29:02
|
ska man vara extra petig så måste ju detta betyda att varannan spole ska vändas till stående..... fast dessa små induktans avikelser kanske inte påverkar basen så mycket som diskanten.....