HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Punk
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/12/26 :  21:05:02  Show Profile Send svejk a Private Message
Mig veterligen så har vi aldrig snackat punk här. Är själv så gammal (i år räknat) så jag var med 77-78. Det var en rolig och omtumlande resa som lärde mig mycket om livet och mig själv. Tror inte att jag varit den jag är idag om jag inte varit med i punksvängen!

Jag kör ibland lite punk kvällar energin och känslan finns kvar. Så fram med lite punk favoriter plattor och konsert minnen

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2004/12/26 :  22:19:57  Show Profile Send TBA a Private Message
Det fanns massor med bra punk och jag har återköpt en del på CD. Tyvärr är det bara jag som gillar punk hemma. Frugan gillar dock Clash. Så de får jag lyssna på. Ett krig i stil med kablar vi punkare och halv punkare hade i slutet på 70 talet var om Ramones var punkare eller inte. Själv tillhörde jag de som ansåg att Ramones var punkare.
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2004/12/27 :  21:41:38  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Håller med dig om Ramones, enda invändningen någon kan ha mot dem som punkare är väl att de spelar/spelade lite för bra? Vad säger du/ni om MC5 då? Punk?

Konsert på 100 Club med ett band som var bra men aldrig blev kända är väl största minnet, tittade in på Marquee Moon också men inte när det var konsert. Snacka om att de ställena är små!

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2004/12/28 :  18:30:57  Show Profile Send TBA a Private Message
MC5 Skulle jag snarare kalla för föregångare till punken. Stooges är väl också föregångare.
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/12/28 :  19:26:40  Show Profile Send Harman a Private Message
Lite nyare svensk punk/hårdrock...Jag gillar Dia psalma, mycket ös och tänkvärda texter.

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2004/12/29 :  01:46:26  Show Profile Send nalle a Private Message
Mycket minnen från den tiden. Jag kommer och tänka på en del svenska band (förutom Ebba) är tidiga KSMB, Grisen skriker,Travolta kids, Brända barn och Urin. Alla var väl inte så bra men roliga och entusiastiska

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000