Author |
Topic |
|
ulf
Member
332 Posts |
Posted - 2004/12/23 : 22:20:20
|
Gillar i allmänhet Opus 3 skivor och köpte dennna direkt av Jan Eric Persson på hans rekommendation. Katinka sjunger bra, bandet spelar bra, utmärkt ljudkvalité. men jättetråkig!! Inga bra melodier och då hjälper inte att allt annat är bra. Såg i en tidigare tråd att någon även där tyckte denna skiva var tråkig och i Kanadensiska HIFI tidingen UHF, som annars pluggar Opus 3 stenhårt, fick den omdömet tråkig. Men den fick utmärkt resension i HIFI Musik och även nån annan tidning som jag ej kommer ihåg. Köp alltså inte skivan utan provlyssning! |
|
Patrik
Aston Martin
613 Posts |
Posted - 2004/12/23 : 22:31:57
|
Kan inte annat än hålla med. Köpte den på Arken efter rekommendation av JEP som hävdade att den var lik Nora Jones musikstuk. Den är väl ok, men ingen jag lyssnar på speciellt ofta... |
[green]It's all about the music![/green] |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/12/24 : 01:38:15
|
Lite speciell röst har hon, men skivan växte tyvärr inte så som jag trodde att den skulle göra. Har köpt sämre skivor, så denna stannar iaf, till skillnad från andra..
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
kempa74
Member
102 Posts |
Posted - 2004/12/24 : 02:49:00
|
Några spår är ganska ok tycker jag. Men efter en stunds lyssnande blir det lite enformigt. Musiken innehåller inte direkt några tempoväxlingar och blir tillslut sömnig. Men ljudkvaliteten är det ju inget större fel på(SACD). |
Edited by - kempa74 on 2004/12/29 00:16:34 |
|
|
SebastianG
Member
432 Posts |
Posted - 2004/12/29 : 00:09:21
|
var ordet! Håller med om att låtarna är mycket tråkiga, men jag håller inte med om att ljudkvalitén är speciellt bra! Nu har jag bara lyssnat på det vanliga cd-spåret, men jag tror att plattan vunnit på en "vanlig" mickning, eftersom det är en vanlig pop-platta! Tycker bla att trumljudet är kasst...
Sebastian
Ps: Är annars vän av Opus 3, körplattan var helt makalös tex! |
"Still confused, but now on a higher level…"
Flyfisherman |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2004/12/29 : 10:32:25
|
Jag hade en otroligt intressant diskussion med Rydberg och Gromit ang Opus3. Bara här om dagen!
Näe det är lite synd på musiken när inspelningsambitionerna är så höga.
Sebastian - vilken körplatta tänker du på?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
SebastianG
Member
432 Posts |
Posted - 2004/12/29 : 14:18:05
|
quote: Sebastian - vilken körplatta tänker du på?
The Eric Westberg Vocal Ensamble - "A Star is Shining", dvs julskivan som det var erbjudande på!
Sebastian |
"Still confused, but now on a higher level…"
Flyfisherman |
|
|
|
Topic |
|