HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 rör till x-canv2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

limpan
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/12/22 :  17:45:46  Show Profile Send limpan a Private Message
Hallå!

Jag har en x-can V2 och hd600. För ett tag sedan gick orginalrören sönder. Då köpte jag ett par 7025-HG TAD Tubes, men jag blev inte nöjd. Jag tycker att det blev för dålig förstärkning. Ljudet blev för lågt.

Efter att ha läst lite i detta forum kom jag fram till att ett par Mullard ECC88 kanske kunde passa bättre, men det verkar vara svårt att få tag på dessa rör. Finns det någon butik i Sverige som säljer dem. Eller finns det andra rör som ni kan rekommendera?

Jag funderar även på att köpa ett par rör från sidan http://www.upscaleaudio.com , men där fanns inte Mullard i den modellen. Spelar det någon roll vilken modell man har? Går det lika bra med tex. 82, 83?

Priset får helst inte bli högre än 1 000 kr (frakt ej inräknat).

:)

niro116
Member

155 Posts

Posted - 2004/12/22 :  19:47:17  Show Profile  Visit niro116's Homepage Send niro116 a Private Message
Hej Limpan.
Vem gav dig rådet att köpa 7025? Passar definitivt inte till X-can.
Behöver du rör som passar till din X-can så finns dessa hos undertecknad, både Mullard och andra. Gå in på Säljes och sök rätt på Audiorör säljes och skicka ett mail.

Roland!

Tu-be or not tu-be. H.L Eisenson.
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2004/12/22 :  20:11:14  Show Profile Send EAR a Private Message
Du skall hålla dig till Ecc88(6922) eller någon av dess ekvialenter
Vilka ekvialenterna är kan du kolla på Duncan`s
Personligen tycker jag att Mullard är just lite mulliga ljudmäsigt sett.Gå hellre på Siemens eller Telefunken om du hittar dem.

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000