HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Klass A steg till salu
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

emil
Member

586 Posts

Posted - 2004/12/18 :  00:04:49  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Tänkte kolla hur pass stort intresset är för mitt klass A steg.
Det är ett 2*15 watts steg i ren Klass A basserat på John Lindsley Hoods kända koppling och köpt i byggsats direkt från honom för ett antal år sedan.
Det sitter totalt 4 ringkärnetrafos i steget 2 stycken till varje kanal och steget är helt uppdelat dvs äkta Dual mono konstruktion.
Omfattande dokumentation finnes med kopplingsschema och beskrivningar hur det fungerar samt vad som ligger bakom designen, just nu är steget baserat på 1996 års revision av kopplingsschemat men kan enkelt moddas om man vill det.
Jag har inga foton just nu men det kan kanske ordnas dock ser jag helst att det hämtas på plats och kan då också provlyssnas. Rent kosmetiskt är det väldigt cleant med borstad aluminium front och stora feta kylflänsar, det blir duktigt varmt kan oxå andvändas som element nu till kalla vinterdagar

Ljudet är väldigt mjukt, transparent och luftigt och låter mycket neutralt, passar lätt in i de flesta anläggningar. Jag säljer det för jag behöver lite mer pulver pga tröga högtalare 85 dB men allt över 89 db går alldeles utmärkt.

Priset är satt till 4000:- vilket egentligen är på tok för lågt i ärlighetens namn kan jag säga att mer välljud för pengarna går inte att hitta. Själv har jag kört det med en Vincent S3, rörförsteg samt bredbandare och kan även dema steget med dessa prylar vid intresse.

Finns i malmö.

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/12/18 :  00:22:02  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
BILD! BILD! BILD! BILD!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2004/12/18 :  00:26:17  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Ska se vad jag kan göra i så fall får jag låna hem digitalkameran från jobb i nästa vecka.
Det är i 19" format borstad aluminium front, strömswitch samt en röd lysdiod ca 20 cm högt. Stora kylflänsar på sidorna, rejäla polskruvar som tar banan gaffel eller vanligt kabel. Ni får andvända fantasin så länge det går det oxå
Go to Top of Page

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2004/12/18 :  22:45:28  Show Profile Send Daffyd a Private Message
Vart finnes denna läckerbit?

Mvh.

David

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2004/12/21 :  18:57:10  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Denna läckerbit finns i malmö.

Foto kommer i nästa vecka. För den som bor i malmö området eller har lust att köra kan jag även tänka mig att låna ut den för den som vill prova med sina egna prylar. Dessutom kan jag tänka mig att förhandla med priset om det är rätt köpare.

Konstigt att inte fler har visat intresse, jag säger det igen detta steg är väldigt välljudande och kan inte jämföras med något annat i prisklassen söker du mycket välljud per investerad krona så är detta ett kap. Enda anledningen att jag säljer det är att mina nya högtalare som jag beställt har låg känslighet och behöver mer kräm helt enkelt annars hade jag behållt det.
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2004/12/30 :  11:52:26  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
bilder finns att maila för den som är intresserad. PMA din mail så mailar jag bilder. Släpper den för 3500:- vid snabb affär pga behov av pengar, detta är ett klipp!
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2004/12/30 :  12:19:06  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
ska se om jag kanlägga in en bild här på forumet

Edited by - emil on 2004/12/30 12:20:13
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2004/12/30 :  12:24:20  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Tack för det Rowa!

Edited by - emil on 2004/12/30 13:04:53
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2004/12/30 :  13:00:19  Show Profile Send rowa a Private Message

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/12/30 :  17:58:30  Show Profile Send Larsho a Private Message
OK 2 bilder till













Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2004/12/30 :  18:15:34  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Du är en klippa Larsho
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/12/30 :  21:22:13  Show Profile Send 10 a Private Message
På tal om ingenting, är inte din Spider-kopia felmonterad?
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2004/12/30 :  22:57:49  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
jag fick ingen beskrivning när jag köpte det så det är mycket möjligt dock tycker jag att det är snyggt som det är.
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2005/01/01 :  15:10:05  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
upp!
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2005/01/02 :  14:07:36  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Jag gör ett sista försök.
Mitt sista pris är 2600:- hitta något mer välljudande så köpt det. Om ingen köper det så behåller jag det.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000