HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 förlöjligande av annons
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2002/10/07 :  11:17:27  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Förlåt mig alla, egentligen tycker jag inte alls om att göra narr av andra men jag tycker den här annonsen är skojig. Jag menar inte heller att alla som inte känner till lite om hifi ska idiotförklaras. Annonsen är helt enkelt rolig med tanke på att jag är aktiv deltagare på ett hifi-forum (frågan är kanske vem som egentligen ska idiotförklaras).

En sak är säker, det kan inte vara lätt att få sålt någonting med den här ganska magra beskrivningen. Fem skivor samtidigt kan den minsann ha

http://www2.blocket.se/view/726613.htm

/Jonas

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/10/07 :  11:20:55  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
hehe, den är lite komisk ja..

cd-växlare??=)
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/10/07 :  12:46:20  Show Profile Send yalpa a Private Message
det är väl klart att man ska grilla alla kötthuvven på Blocket!!!

Enligt mig så är det en bråkdel av annonserna som är korrekt utformade så att man kan utläsa allt viktigt, utan att det blir för mycket av det "goda", tex. när folk kopierar in hela jävla specifikationstabellen från tillverkarens hemsida till en 3-4 år gammal mobiltelefon. Ibland så kan det stå oväsentlig info om att det medföljer en mobilladdare till bilen, men inte vilken motor som sitter i den och framförallt ålder på skrothögen. Det värsta är att ibland kan man vara intresserad, men det är lika bra att lägga ner. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Polaren köpte en digitalkamera av en galning. Den var ett år gammal, såldes för under halva priset. När den anlände så var den totalt repig och skitig, så illa att jag var tvungen att gå tvätta händerna efter att jag tog i den och på baksidan bredvid displayen satt en Bamse-klisterlapp : skräckexempel på hur en del människor i 25års åldern behandlar en pryl.

Om man mot alla odds känner sig lugn och harmonisk nån dag, då är "jakt" på Blocket ett perfekt sätt att ändra på det

va långt det blev

Skärpning!

Pjotre

Edited by - Pjotre on 2002/10/07 13:18:13
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/07 :  13:04:34  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Idiot = dyslektiker!
Nu överdriver du allt det grövsta yalpa!

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2002/10/07 :  13:09:56  Show Profile Send Terminator a Private Message
quote:
Originally posted by yalpa
Folk som visar tydliga tecken på analfabetism och dyslexi kan ju knappast ha skött sina prylar ordentligt.



Nej, det där var det dummast hitintills på det här forumet och det säger inte lite.
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/10/07 :  13:11:39  Show Profile Send yalpa a Private Message
förlåt...men kolla bLocket och du hittar en hel del annonser som är helt oacceptabla om man verkligen vill få vara såld. Förmodligen inte hifi-annonser, men bland andra prylar. Jag vet att man inte ska/får dömma folk,Gör inte det då! Och absolut inte här på Hififorum men det är sanningen, och det kan inte hjälpas.

Situationen på Hifimagasinet är helt anorlunda, där har jag inget att klaga på, samma här på hififorum. Ska man skriva nåt offentligt då kan man ju se till att det är hyffsat rättstavat, man använder puntre och stora bokstäver så att det blir lättläst osv. Jag är inte perfekt, det är ingen av oss, men en del är mindre perfekta än andra när de försöker sälja nåt. Säg inte att du/ni aldrig blivit irriterade?

Det är inge fel på dyslexi, men om man har svårt för att skriva då kanske man ska be andra...en halvt långsökt tanke är att om man har problem med prylen så kanske man struntar i att be om hjälp då också och gör ett mindre bra jobb själv, speciellt på bilar och dyl?

nu ska jag iväg och lära mig engelska så jag kan annonsera på flera språk

Yalpa! Din syn på och okunskap om dyslektiker är otroligt pinsam. Jag ber dig att inte blotta denna okunskap här något mer!

Pjotre



Edited by - Pjotre on 2002/10/07 13:25:30
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/10/07 :  13:12:43  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

det är nog inte Yalpa som skrivit det dära,
nån skojjar nog med honnom, och skriver i hans namn!

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/10/07 :  13:13:59  Show Profile Send Flint a Private Message
yalpa
quote:
Enligt mig så är det en bråkdel av annonserna som är korrekt utformade så att man kan utläsa allt viktigt

Enligt mig är inte du korrekt utformad. Hur får du räkna ut själv, eller tiden visa.

Edited by - Flint on 2002/10/07 13:16:16
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/10/07 :  13:38:20  Show Profile Send n00b a Private Message
jahopp.....

Vad skall man säga ?? man kan inte vara bra på allt ??

Jag tillhör nog en av dom som stavar absolut sämst är på hififorum. Jag har iofs inte något problem med det. Alltså det är ett forum inte en skönskrivningstävling.

Jag kommer att fortsätta att stava lika illa, jag stör mig inte på det ?? Nu så råkar jag inte ha dyslexi iofs jag bara stavar bara sjukt illa. Jag fattar inte ens vad det har att göra med hifi ?? Alltså måste man kunna utrycka sig som en proffesor för att få vara med i vissa personers klubb ??

Kanske skulle man sluta prata med folk som inte har rutor på magen ??
Dom som inte har det kanske kan ta hjälp av någon annan, har inte ni retat er på det ??(ironi)

www.hifiochstavningsforum.nu

//jonas

Mer effekt åt folket!!!

Edited by - n00b on 2002/10/07 13:39:15
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/10/07 :  13:41:42  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Gott folk, jag tror inte vi kommer längre i denna tråden... Jag låser den här.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000