HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Fake your beuaty
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/12/16 :  11:17:42  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hejsan,

Every now and then dyker det upp nått på pop/techno/beat/kommersiellt på himlen som faktiskt lockar till merlyssnanade.

Jag har själv fastnat för den relativt enkla (banala?) låten som (jag tror) heter "Fake your beaty".

Om jag tolkar låten rätt så tar den upp, sarkastiskt och ironiskt, att det är bara att sminka sig, pumpa in silikon, styla sig - att "fake your beaty" för att bli omtyckt och att verka attraktiv.

Om jag tolkar låten rätt vet jag inte. Men det känns ändå friskt med denna låt.
Har dom inte plocka basgången från nån gammal dänga? Typ Kraftwerk? Madonna?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2004/12/16 :  12:31:16  Show Profile Send Roq a Private Message
Ah, det är den här norska tjejen väl? Jag gillar också den starkt.
Har bara hört den 3-4 gånger och kommer inte ihåg artistens namn. Jag ska lyssna in mig på basgången så återkommer jag.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2004/12/16 :  13:18:45  Show Profile Send Roq a Private Message
För er som undrar vad det är för låt finns här videon streamad:

http://www.bertine.com/images.asp

Jag kan inte komma på någon specifik låt som basgånge kommer ifrån men jag förstår att du tänker Kraftwerk för basljudet i basgången är likt det som K. använder ibland.

Det blir nog en beställning för mig, tack EngelholmAudio!

För dig som gillar "Twisted little star" (som jag hittade på Bertines hemsida) kan jag starkt rekommendera Deleriums skivor "Poem" och "Chimera" - du lär inte bli besviken.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/12/16 :  13:37:49  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Aha - strålande länk!
Ja varsågod, såklart!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/12/17 :  00:13:33  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Ikke det at jeg kjøper denne type musikk, men jeg synes det er OK å høre en del kommersiell musikk som har visse kvaliteter på radio av og til. Norske Bertine Zetlitz er ett eksempel; hun har laget noen OK, fengende poplåter med "glimt i øyet" de siste par årene.

Et annet eksempel er norske Morten Abel, som også skriver og fremfører lette, ganske fengende poplåter. For de som liker Bertine Z. kan det kanskje være verdt å sjekke ut Morten Abel, også.

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000