HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Engelholm Audio - Klero
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/12/15 :  11:34:58  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message




Engelholm Audio släpper äntligen modellen Klero - klarheten själv!

Bra och jämn frekvensgång, lätt (och hög) impedans tillsammans med lugn fas ger dig musik. Lägg därtill hög känslighet och du har möjlighet att para ihop Klero med valfri förstärkareffekt!

Vidare är spridningen superb både i vertikal- och horisontalplan (dimensionerad för normalt rum med lyssningsavstånd på 3.5 meter mätt från högtalarens framkant till lyssningsöron på 0.95m höjd).
AMT-diskanten är mekaniskt modifierad av Engelholm Audio och vidare ser vi att diskanten är assymetriskt placerad för att minimera nackdelarna som kanterna på baffeln utgör (vilket gäller alla bafflar). Klero levereras i höger- och vänterhögtalare

Priset per par är extremt låga 29'990 kr per par.

Välkommen att provlyssna Klero!
// Engelholm Audio

Edited by - EngelholmAudio on 2004/12/15 11:35:49

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/12/16 :  11:34:40  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Hej!

Jo det vore kul att få lyssna på dina skapelser någon gång

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/12/16 :  13:17:28  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Datar:
Du är varmt välkommen. Ta med dig Chord alternativt förbered dig på 100 watt rör (har nu fått hem Audio Research VT100 mk III). Hojta till lite i förväg så skall jag ställa in Klero i lyssningsrummet och tweaka lite. Brukar bli trevligt!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2004/12/21 :  14:15:58  Show Profile Send långhåret a Private Message
Vore jätteroligt och intressant ifall Hifi&Musik eller High Fidelity kunde göra ett test på Engelholm's högtalare jämföra med andra mer kommersiella högtalare i samma prisklass. Vore riktigt bra reklam om det visade sig att Engelholm's högtalare spöade dom andra.
Att Engelholm's högtalare slår väldigt många andra högtalare på fingrarna vad det gäller finnish är ju inget snack om

*ser fram mot duell* iaf när det gäller högtalaren: Duo

Musik...
Vad skulle man göra utan det?
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/12/21 :  14:48:41  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
långhåret: Tack. Men! Både jag och nej!
Tittar vi historiskt så har produkter som testas i hifipressen med utmärkta resultat ändå endast en kort livstid/popularitet. Visst kan det vara kul med ett kvitto på att det låter bra enligt nån annan och självklart tål jag jämförelsen. Att ha tester att referera till det i tid och otid kan man u göra, men jag pratar hellre själv för mina produkter, och låter dig som lyssnare bli övertygad av det du hör och av det du kan läsa dig till i form av mätningar, konstruktionsteorier och andra testresultat jag kan visa upp.

Alla, inkl tidningarna (), är välkomna hem till mig (dock inte samtidigt) på lyssningssession eller bara komma med frågor. Hemlån är en självklarhet om första intrycket skulle locka till merlyssning.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000