HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nedgradering men ändå upp
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2004/12/14 :  18:25:04  Show Profile Send oliver a Private Message
Tja inte vet då jag men man har hållit på några år nu köpt,bytt och sålt hela tiden klivit nåt snäpp upp åtminstone prislapps mässigt.För nåt år sedan satt man med Krell KST 100 (44.000) Krell KAV 250p (33.000) Martin Logan SL3 (34.000) Rotel RDD 980 RDP 980 (11.500)moddad med LC Audios alla tricks.Nu sitter man med en Zapsolute dual mono 80W en Zappulse SE ett Embla Erato försteg en Sony XA7ES cd spelare (moddad). Martin Logan fortfarande kvar men kringutrustningen kostar mindre än Krell uppsättningen och det har aldrig låtit så bra.Ta bara Embla försteget 1.975 Svenska kronor, det kommer inte att kännas så hemskt att sälja det en vacker dag för halva priset som det känns att sälja ett Krellförsteg som kostat 33.000 för 8.000.Dessutom kan jag inte påstå hur gärna jag skulle vilja att det lät speciellt bättre.Enda smolket i bägaren just nu är att nåt hände med högra Zappulse modulen så när den gick till de sälla jaktmarkerna tog den högra baselementet i ML:orna med sig.Glad ändå att man bi-ampat hade inte varit så kul om all elektronik till panelen också skulle brunnit upp.Ny modul får man i alla fall av LC Audio på garanti men elementet får man bekosta själv.Hade två MGR 10 tummare liggandes (ja jag vet dom är billiga)men det är väl ingen idè att tala om hur jag tyckte dom funkade istället (dom får bara sitta där tillfälligt tills jag köpt original ML element)ni tror nog bara att jag bluffar ändå,men inte hör jag nån större skillnad.Ska kolla runt lite angående basen i ML ,ser ut att vara nåt Danskt i alla fall och då är det troligen billigare att köpa på HIFI Kit eller så.
/ Sven-Åke

Skeptiker

Edited by - oliver on 2004/12/14 23:04:55

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/12/14 :  20:28:07  Show Profile Send Aton a Private Message
Prislappen är inte allt, helt klart!
Go to Top of Page

Bosco
Member

444 Posts

Posted - 2004/12/14 :  20:31:19  Show Profile Send Bosco a Private Message
Har också "nedgraderat" till ett Embla Erato, men från Classé.
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2004/12/14 :  23:00:49  Show Profile Send oliver a Private Message
Bosco>Tycker du att Embla:n står sig bra jämfört med Classè:n?Jag kan då inte tycka att Krellen gjorde bätttre i från sig i alla fall.
/ Sven-Åke

Skeptiker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000