HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Martin N
Member

75 Posts

Posted - 2004/12/14 :  13:17:33  Show Profile Send Martin N a Private Message
Det är dags att göra mig av med ett härligt bygge jag haft glädje av i många år. Innan jag slaktar den mer, kollar jag därför om någon är intresserad.

Element: Diskanten är en F3LYD, lågkompressions dome, säkert tillverkad av någon av de större danska tillverkarna.
Mellanregistret är en Focal Audiom 7, ett element med oerhörd dynamik. Fasplugg.
Basdelen är gjord för 6 st Scanspeak 6,5-tum, men elementen säljs inte, de sitter redan i nästa projekt.

Lådan: Toppen till diskanten är homogent gjord i MDF. Mått Djup:20, Höjd:22, Bredd:45cm. Sidor och ovandel är mjukt avrundade, så den plana delen av baffelytan runt diskanten är bara 20*12cm. Mellanlådan är en ljudledare, B:45, D:53, H:21, sidorna rundade med samma elliptiska form som diskantdelen. Egentligen är det en kvartsvågspipa, med resonansfrekvens lägre än delningsfrekvens, så den är bara gjord för att undvika resonanser och lådljud. I sidorna i mellanregisterlådan finns plats för sandfyllnad. Matrial:MDF.
Baslådan är 6*20 liter slutna lådor, yttermått B:45, D:54, H:65. Dubbel baffel. Högtalaren är vit. Många kilo väger den..

Mellanregister och diskant har funnits tillsammans i serieproduktion i "Audiovektor 4" från F3LYD, då med en Focal 10" till basen.
Delningsfilter finns inget, högtalaren har varit aktivt driven.

Bilder kan mailas.

Någon intresserad?

/Martin Nyström 0451-54051
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000