HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Köpa cd samt förstärkare!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/12/13 :  13:50:52  Show Profile Send primere a Private Message
Hej

Jag går i funderingar om att kanske gå lite mer åt highend hållet, men jag vet inte vad jag ska köpa eller vad jag jagar riktigt!

Kan ni komma med lite tips på en bra cd förstärkare som klangmässigt väger upp varandra? Min ungefärliga budget var tänkt 15000-20000 sek begagnat som nytt kvittar dock vill jag ha balanserat på cd och förstärkare! Jag har funderat lite på Advantage S1 heter den tror jag kan man få för en 10-12000 begad!
Märken som faller bort direkt är Thule och Primare

Så kom med tips nu då

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2004/12/13 :  13:55:23  Show Profile Send rowa a Private Message
Importera en V8 från coem lr cattylink?

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/12/13 :  13:55:30  Show Profile Send molsson a Private Message
Är det möjligen Advantage CD1 du menar? Den är mycket bra, kanske något av bladelius bästa. Finns S1 verkligen att få för 10'?

No hay banda!!
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2004/12/13 :  13:56:14  Show Profile Send molsson a Private Message
Ohh, V8i, fantastisk förstärkare, har en själv faktiskt.

No hay banda!!
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/12/13 :  14:02:43  Show Profile Send primere a Private Message
hmmmmm molsson nu satte du mig på pottan men nej inte cdn utan den integrerade som påminner om thor! CD1 tror jag knappt att man kan få under 30 papp
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/12/13 :  14:02:47  Show Profile Send Blue a Private Message
Ballt att du kallar dig "primere", men alltså inte vill veta av Primares produkter...

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/12/13 :  14:08:18  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Eller en Zell ZD200 + Original 2008 rymms gott inom budget och kanonljud kan utlovas.

S1:an tror jag inte finns för 10-12, då hade kanske till och med jag köpt en...


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/12/13 :  14:12:14  Show Profile Send primere a Private Message
HA HA HA Blue jag kallar mig inte primere av anledningen primare! Jag har haft primare ..... men massor med problem med så nej tack till flera måndags ex där! Primere fick jag bara till undermedvetet inspirerad av primare kanske!

EDIT: Advantage s100 kan man få för runt 12 000

Edited by - primere on 2004/12/13 14:13:33
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/12/13 :  23:18:55  Show Profile Send FBK a Private Message
Hej Primere
Synd att du inte vill ha fler Primare grejer, för de är bra ljudmässigt. Misstänker att du har haft en himmla otur om du bara råkat ut för måndagsex. Känner folk som har en massa Primare grejer och som är hel nöjda, inklusive jag själv
Men nu till din fråga. Jag kom på en CD-spelare som är riktigt bra
Direktlänk: http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=667 om du hittar den beg så kan den ju vara något för din del. Klanligt så ligger den en liten aning åt det varma/fylliga, jämförde den mot bla. Arcams FMJ CD33.
Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/12/14 :  14:52:10  Show Profile Send primere a Private Message
FBK den såg trevlig ut...... dock kanske lite lätt och plastig ...... iofs det har inget att göra med ljudet, kan osse vara bilden den kan ju se gedigen ut när man har den framför sig!

Ja får se om man kan stöta på en sådan!
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/12/14 :  15:30:55  Show Profile Send primere a Private Message
Hej ok då ........ jag har funderat och jaaauuush hatar att ge med men Primares cd 21 och A30,1 verkar väldigt intressnta vet dock inget om dem som kombination A30,1 har jag lyssnat till med gott resultat iofs mot ett par audiovector. Men cd 21 har jag ingen koll på synd bara att man endast kan få cdn i titan snyggare så enligt mig!

Nå vad tror ni om denna kombin då?? Bara det att man får nog spara en månadstid till för det går inte att få för under 20000 nytt vet inte hur det ser ut på begagnat marknaden 10000 kan man få A30,1an för!

Ahh bara sludrar kan man få lite inputt???
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/12/14 :  15:38:23  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jag är ju part i målet (med Akkelis Audio) men innan jag startade min verksamhet så rekommenderade jag samma cd spelare. Jag vill härmed slå ett slag för Esound CD-E5 EE.

Ananrs är Copland också säkra och välljudande alternativ, Tyvärr är de inte balanserade


läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/12/14 :  16:10:16  Show Profile Send matte76 a Private Message
du kan få Primare CD21 i svart eller titan, titan är 1.200 kr dyrare.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.63 sekunder. Snitz Forums 2000