HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 *** HELA ANLÄGGNINGEN SÄLJES!! SÄNKTA PRISER ***
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/12/13 :  07:57:46  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Säljer min Purist Audio Dominus Rev C (Senaste versionen) AES/EBU 110 Ohm XLR digitalkabel 1.5m (+ ca 25cm till kontakten så totalt närmre 2m).. den är i mycket bra skick. Fantastiskt kabel.. säljer inte den för att uppgradera.. skall nergradera pga annan hobby som kostar mycket (foto). Jag har inte testat något som har kommit i närheten av denna kabel. Om du inte tror att digitalkablar gör någon skillnad.. då kommer du bli chockad! Har har den just nu imellan en Sony CDP X5000 transport och en dCS Elgar 24/192 Dac till ett par Stax Omega II som drivs med deras toppmodell av förstärkare. Super ljud! =) Sämre digitalkabel imellan så tappar man mycket.. närvaron, tystheten/mörket (inget brus) samt rummet (om det nu fanns ett rum på själva inspelningen).

Nypris i Sverige är runt 24.000:- SEK. Jag vill ha 7000:- SEK

Jag har även en dCS Elgar 24/192 DAC till salu.. Superskick och nyligen uppdaterad på fabrik till senaste mjukvara samt koll av hårdvara. Går inte att jämföra med något runt de pengarna.. antingen köper man en dCS Elgar eller så får man hoppa på en Accuphase värsting el liknande för att komma nära!! Klart en av världens absolut bästa DACar oavsett pengarna. Nypriset låg på cirka 130.000:- SEK. Jag vill ha 38kkr för den

Har också ett Stax set... Omega II hörlurar samt Stax SRM-007t hörlursförstärkare. De är cirka ett år gamla. Bra skick! Nypris i Sverige är runt 60.000:- SEK.. jag vill ha 22kkr SEK.

Allt emballage finnes och är i bra skick.
Maila gärna om ni har frågor.. ring gärna inte om ni bara vill prata. ;) =)

Kan också tänka mig att byta anläggningen mot kamera utrustning. Nikon 35mms objektiv.. gärna tele.. men också Canon är intressant. Även Mellanformat. Dock digitalt och av nyare sort. Proffs utrustning.

035-156694, 070-2067037
Mail: 035.156694@telia.com

Mvh,

Patrick J

Edited by - Neodynium on 2005/01/09 12:01:34

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2004/12/28 :  01:46:56  Show Profile Send Klenkar a Private Message
du ska inte sälja din transport?
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/12/29 :  05:00:09  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Jag väntar med den tills digitalkablen alt/ok dCS Elgarn är såld.

Mvh,

Patrick J
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000