HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Lyssna på Reference 3A och Antique Sound Labs mm.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2002/10/06 :  16:21:51  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej,

som en service till intresserade musikälskare kan vi nu erbjuda provlyssning till MM DeCapo-i högtalarna från Reference 3A, samt rörförstärkare från Antique Sound Labs, m.m.

MM DeCapo-i har topptestats i blant annat Stereophile och fått epitetet "the best small monitor in the world". Handbyggt element och inget delningsfilter gör att upplösning och snabbhet är i en klass för sig. Bör dock matchas noggrant med övrig utrustning.


Våra produkter kommer finnas i butiker runt om i Sverige men för tillfället är du välkommen att provlyssna hos oss om du bor i Stockholmsområdet.

Maila till info@klubben.net eller ring 08 58810900



mvh, robban

www.klubben.net

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,

Edited by - robban on 2002/10/06 16:23:43

Light Head
Starting Member

21 Posts

Posted - 2002/10/24 :  00:47:30  Show Profile Send Light Head a Private Message
Jag har lyssnat på dessa högtalare och känner att jag måste komma med ett inlägg till denna tråd.



Vilket ljud!



Eftersom jag är Linnfrälst sedan ett antal år så leker jag i Linns sandlåda. Det finns ju bara Linn som levererar musik som är lyssningsvärd ;-) Men jag måste erkänna att det hände något under lyssningskvällen för en tid sedan. Vi hade träffats 7-8 personer för en seriös HIFIkväll, med test av lite olika produkter, bl.a. Reference 3A’s högtalare MM DeCapo-i. Efter ett par timmars lyssnande och analyserande så kom turen till MM DeCapo-i. Eftersom vi hållit på i flera timmar så var koncentrationen inte så hög längre. Intresset för de QRS Saturnus som vi lyssnat på den senaste timmen blev mer och mer avtagande. Vi pratade mer med varandra än lyssnade på ljudet och musiken. Vi bestämde oss för att byta till DeCapo för att få dem ”överstökade” och för att kunna avsluta kvällen. Väl anslutna så startade vi med att lyssna på lite blandad musik och det uppstod något märkligt! Samtalen tystnade spontant och vi samlades kring lyssningen. Helt plötsligt så satt alla ner och lyssnade. Man kunde tydligt se hur synen blev längre och längre…. någon började dregla…. Nu var allas fokus riktade på DeCapo och samtalen tystnade tvärt. Bengt som tagit en ”nypa frisk luft” blev inkallad. ”Bengt kom in hit. Detta måste du lyssna på!”



Min uppfattning är att det uppstod en ”LINN-magi”, ett ljud som engagerade och var så medryckande så att ingen kunde motstå musiken. För helt plötsligt så var det inte bara ett detaljerat och väl upplöst ljud med otrolig fokus. Nu var det även musik med känsla!! De som tidigare underkvällen inte gillade Bob Dylan tyckte helt plöstligt att det var en CD som saknades deras i samling.



Lyssna på Reference 3A’s MM DeCapo-i!!



Peter
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/24 :  16:20:16  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Varför känns detta inlägg som reklam...
Kan det vara för att det är Post #1...

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2002/10/24 :  19:02:36  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej Alexis,

Enligt forumets riktlinjer så är Nyheter den plats där info om nya produkter och erbjudanden till medlemmarna kan postas. I övrigt kan man kanske även hävda att alla inlägg på forumet mer eller mindre är reklam för något, en produkt man äger och gillar, sina egna åsikter etc.

Det viktiga är väl att nyheterna är till för att bl.a ge dig som hifi konsument nya och spännande uppslag.

I och med ditt intresse, kanske jag kan tolka det som om du vill komma och provlyssna. Du är i alla fall mycket välkommen.

mvh, robban
klubben.net

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/24 :  19:36:29  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Tackar eftersom jag bor i Stockholm kanske jag gör det
Jag har inget emot ditt inlägg Robban.
Det var Light Heads inlägg jag var ironisk mot, fast jag dock mistänker att ni är en och samma.
Känns lite otroligt att någon helt ny medlem skulle som sitt ända bidra till detta forum skriva just detta inlägg.

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2002/10/24 :  22:42:11  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej Alexis,

du kommer att få mycket att göra om du skall vara ironisk mot alla som skriver en positiv kommentar inom detta forum, men har du tid med det så ...

Det var inte Peters enda bidrag, men hans första..., apropå ditt svar.

Precis som till vardags så tycker jag att en identitet är fullt tillräckligt, vilket betyder att vi INTE är en och samma person.

mvh, robban
klubben.net




  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/10/24 :  22:48:48  Show Profile Send ekman a Private Message
du måste dock hålla med om att det ser liiiiite väl suspekt ut

och sen att alla inlägg skulle vara reklam osv jo visst men det är långt ifrån alla på forumet som jobbar med detta och säljer hifi på heltid du tillhör en av dom däri ligger skillnaden
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2002/10/25 :  00:05:07  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej ekman,

det är nog många på forumet som är förknippade med försäljning av hifi produkter. Som sagt - att erbjuda provlyssning är en service till alla medlemmar.

Peter var med vid ett lyssningtillfälle för ett tag sen, och han har helt rätt i sin kommentar. Högtalarna är fantastiska.

Du är också välkommen.

mvh, robban
www.klubben.net



  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/10/25 :  00:07:58  Show Profile Send ekman a Private Message
tackar så mycket det vore kul jag bor dock tyvärr inte i Sthlm

och att erbjuda provlyssning är ju jättebra jag bara höll med i lite av det som Alexi sa att lightheads första inlägg luktade reklam lång väg jag har dock inga som helst invändningar mot att du skriver nyheter osv här det är bara positivt
Go to Top of Page

Light Head
Starting Member

21 Posts

Posted - 2002/10/28 :  23:28:22  Show Profile Send Light Head a Private Message
Alexi och Ekman... Vad skall man säga?

Som robban sagt så är vi absolut inte samma person! Jag var med på en lyssning där dessa högtalare var en av de produkter som vi testade. Mitt intresse för hifi är inte nytt, och Linn har varit det märke som jag fastnat för sedan många år tillbaka. Eftersom jag bor i Göteborg så har jag relativt nära till en känd butik, vet du vilken jag menar? (Ingen reklam! ;-) ) Där har man möjlighet att lyssna på rätt exklusiv hifi, vilket har varit min referens vid bl.a. denna lyssningskväll.

Det som gjorde just den här lyssningen riktigt intresant var just DeCapo högtalarna. Det som jag beskrev var faktist det som hände! Den uppfattning som jag, de andra också, fick var att det var en väldigt intressant högtalare! Väldigt intressant!

Jag tycker fortfarande att ett Linn-system låter bäst. Men ibland så blir man positivt överraskad! (En gång Linn-frälst...)

Jag har inte tidigare varit med i detta forum, men jag har läst en massa inlägg, och tyckte att det var extra kul att läsa, och posta ett eget inlägg, till något som jag precis fått en så positiv erfarenhet av !

Skriver jag för långa inlägg? Jag skall försöka bli "kortare".

Mvh
/Light Head
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/10/28 :  23:38:39  Show Profile Send Timbre a Private Message
Då har du inte sett vad som menas med ett långt inlägg...
Välkommen, Light Head!
Go to Top of Page

Light Head
Starting Member

21 Posts

Posted - 2002/10/31 :  19:58:11  Show Profile Send Light Head a Private Message
Hejsan,

Är det bara jag som har lyssnat på dess högtalare?


Det skulle vara kul att höra andras åsikter. De är i vilket fall värda en lyssning!

/Light Head
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000