HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Transporterfarenheter från HiFi Klubben m m..?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2004/11/29 :  00:21:02  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Kära hifi- och hembiohjältar!

Jag står förmodligen i begrepp att inom de närmaste 6-12 månaderna köpa mig en ny signalkälla till min stereo. Det kan bli antingen cd- eller dvd-spelare (eller de ev fantasiprodukter som kan finnas om 1 år...). Tyvärr finns inte alltid de butiker och produkter man vill ha i ens närhet, varför postorder och liknande kan bli aktuellt.
I enlighet med detta undrar jag vad era erfarenheter av distansbeställning av elektronik från HiFi Klubben och andra affärer har varit..?
Kommer grejorna fram hela..?
Hur fungerar eventuella reklamationer ni vill göra efter att prylarna gått sönder t.ex. pga ett alltmer amatörmässigt postväsende..?

Mvh Greensleeves

Mvh Greensleeves

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/11/29 :  09:29:31  Show Profile Send Blue a Private Message
Beställningar av nya produkter inom Sverige innebär nog mycket sällan några problem skulle jag säga.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

overhang
Member

321 Posts

Posted - 2004/11/29 :  14:17:32  Show Profile Send overhang a Private Message
Jag har fått flera delar av min anläggning levererade av posten samt olika transportfirmor. Det enda problem jag råkat ut för är att min subb tog en konstig omväg från Stockholm till Visby via Umeå.

Även reklamation har gått bra vid de tillfällen detta har behövts. Har köpt och fått levererat via Hifi-Klubben samt Bestsound på detta vis. Har självklart först hört på prylarna innan jag bestält

Lycka till med ditt köp.

CA Azure 640c V2 => Xindack FA-1 => Arcam Alpha-10 => Xindack FS-1=> PMC FB1+

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61278
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2004/11/29 :  19:20:20  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Tack för svaren, nu känns det lite lugnare. Det är ingen panik för min del, men i en framtid kan det ju mycket väl bli så att den pryl jag vill köpa säljs i en helt annan del av landet och så. Då blir det till att beställa. På vinst och förlust.

Mvh Greensleeves

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

Bysheon
Member

60 Posts

Posted - 2004/11/30 :  11:45:57  Show Profile Send Bysheon a Private Message
På vinst och förlust.. heh. Du kan lugnt beställa elektronik. Jag handlar nästan bara över nätet och det har aldrig varit några problem. Beställde tex signalkabel från just hifiklubben för ett par månader sen och det gick hur smidigt som helst. Snabb leverans också. Fullständig kontroll kan man ju dock aldrig ha, men när kan man egentligen ha det? ;)
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2004/11/30 :  14:49:20  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Fullständig kontroll kan man ju dock aldrig ha, men när kan man egentligen ha det? ;)

När man för den alldeles speciella typ av samtal som handlar om det stora slutet. När man konstaterar att man en gång ska dö. Då vet man att man har visshet, då har man fullständig kontroll över det ämne man pratar om.

Därmed inte sagt att man är lycklig över just denna kontroll...

Hur som helst, senast nästa år lär det bli aktuellt för mig att inhandla en ny signalkälla och detta sker ev via postorder eller dylikt.

Om jag inte dött innan.

Mvh Greensleeves

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

JonasV
Member

595 Posts

Posted - 2004/11/30 :  19:36:23  Show Profile Send JonasV a Private Message
En Cerwin-Vega V15F från HiFiKlubben var transportskadad.
Fick inte hela högtalaren bytt och med reparation efter reklamationen tog det flera månader innan den kom tillbaka.
Det var via posten...

Fick Laserskivspelaren från Japan med hjälp av UPS, 19kg för ca 2100:- skr och hade höga förväntningar på dom.
Skickade senare ett par högtalare med stativ som passade perfekt i en flyttkartong till Vuollerim 140 mil.
Ca 600kr för 30kg för Internetbeställning.
Paketet hamna först i Finland och vart totalt kvaddat när det kom fram vilket jag fick bildbevis på.
Dom bestred sin skuld så det var inte lätt för oss attt få rätt.

Mycket var Bättre förr-Tur att Vi inte har det som Förut.
Se inte tillbaka så slipper du lära dig av Misstagen:O
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000