HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 är detta element bra?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kvistarn
Member

203 Posts

Posted - 2004/11/28 :  17:28:56  Show Profile Send kvistarn a Private Message
http://www.fynda.se/show_prod.php3?prodid=934
datablad i pdf format...

nån som kan lite om parametrar o kurvor som kan säga om detta är ett bra eller dåligt mellanregister?

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2004/11/28 :  17:41:07  Show Profile Send U1 a Private Message
Mycket svårt att tro att det är seriöst, ser ut som om hela elementetets korg är uppbyggt i plast. Ingen frekvens mätning. Tror tyvärr att det är skräp men någon mer kunnig kanske har något att invända mot vad jag tror. Även ett ganska högt pris.

MvH
Johan
Go to Top of Page

kvistarn
Member

203 Posts

Posted - 2004/11/28 :  17:48:13  Show Profile Send kvistarn a Private Message
jepp plast är det, är det inte bra, ostadigt kanske?
fynda är ju lågprisvaruhus så 500kr där borde ju vara ett hyfsat element kan man tycka...
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2004/11/28 :  17:56:19  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message
Har för mig att jag läst här innan om det elementet, och att satt i XTZ högtalarna....han som skrev om det sa att det var hopplöst i mellanregistret

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

Johnny_Fiasco
Member

284 Posts

Posted - 2004/11/28 :  19:01:57  Show Profile Send Johnny_Fiasco a Private Message
Plast är väl helt OK, i alla fall för mellanregister. Men elementet ser ut att vara försett med fasplugg. Personligen är jag inte specielt förtjust i dylika.

För 500 spänn skulle jag gått på ett säkert kort, t.ex. något beprövat Seas-element. Men känner du för att prova nåt nytt, så visst, varför inte.
Go to Top of Page

Kraniet
Member

686 Posts

Posted - 2004/11/28 :  21:31:58  Show Profile Send Kraniet a Private Message
detta liknar mera ett försök att lura pengar av folk.. 500 spänn för ett dylikt element är ett skämt.
det är med all sannolikhet billiga kinesiska element som är inköpta för betydligt lägre pris än 500 kr.
nej köp ett Vifa, Peerless eller Vifa. För 500 spänn får du(i vissa fall) ett element som ligger i toppskiktet av element.

när man börjar prata om en 12" fatboy för 500 spänn då kan det kanske finnas nån anledning "att prova nåt nytt" men annars njae..
en polare har förresten fatboy 12or låter inte hlet dåligt. även om jag skulle ha gått på peerless men det är en annan sak (och mindre element.. )

Carlssoninspirerade självbyggen

NAD 2200

Källa? Dator..

"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000