HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Här kommer inlämningsuppgiften...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/10/05 :  21:15:47  Show Profile Send n/a a Private Message
... Är vattenkylda Amp´s ngt... bra??
... dåligt??

Bilder för intresserade**( Tips,- tänk slutsteg istället för datormaskin ;),

Bild #1: http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_021002_poseidon_h2o/big/vattenkylning_12.jpg

Bild #2: http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_021002_poseidon_h2o/big/vattenkylning_11.jpg

Bild #3: http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_021002_poseidon_h2o/big/vattenkylning_13.jpg

** Mao,- knäppisar***!!
*** Ungefär som A*.

Mvh A*.

- ... sin noppriga trikå... trippar på tå... fyrtilångtradarsturnée... -

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2002/10/05 :  21:47:24  Show Profile Send molsson a Private Message
Detta har funnits för bilslutsteg ett tag, om jag minns rätt. Förtjänsten skulle väl vara ett mindre slutsteg. eller?

/M (inte på något sätt släkt med A)

No hay banda!!
Go to Top of Page

tkiuru
Member

112 Posts

Posted - 2002/10/05 :  23:56:57  Show Profile Send tkiuru a Private Message
Personligen skulle jag göra som en av mina kompisar när har kyler hela sin dator.

Han har gjort som så att han har tagit ett kopparrör och sedan böjt/lött till det inne i datorn så att de går till allt som skall kylas. Därefter har han modifierat kylflänsen till processorn gjutit av HD för att få en perfekt passform. När man gör på det viset så slipper man alla otäcka slangklämmor (som får mig personligen att rysa).
Så jag skulle göra på det viset, lite mer pill men ett helt slutet system som håller länge.

Ps En provtryckning av systemet med vanlig pump och manometer gör att man har god koll på om det är tätt.

Mvh Tobias
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/10/06 :  00:25:23  Show Profile Send mag a Private Message
Om man vill undvuka att löda/böja kan man använda samma "skarvbitar/böjar" som man har till element mm, borde inte vara så läskigt

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2002/10/06 :  00:42:20  Show Profile Send nl a Private Message
Hej

Vart ska vi med el-radiatorer koppla in kylningen då?
Förutsätter att det snackas het klass-a nu
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts

Posted - 2002/10/06 :  00:57:33  Show Profile Send johan.björklund a Private Message
Ska man få det riktigt kallt så sätter man peltier element på kylflänsarna , sen vatten kylning på den varma sidan av peltier elementet. Dom bästa har 60-80 graders skillnad på sidorna. Vill man vara riktigt cool tar man en gammal kompressor från en kyl/frys. Då blir det kallt ! Fast att låta slusteget jobba minus grader är nog inte så bra

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000