HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 ny elektronmusikplatta, -- mr jones machine
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

mikaels
Member

160 Posts

Posted - 2005/01/26 :  20:04:18  Show Profile Send mikaels a Private Message
Idag kom #148 i min låda, och signerad dessutom . Har inte hunnit lyssna än, men kvällen är ung...

- "Do you indulge in any form of worship?"
- "Life. I love life, very much indeed.
David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973

Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2005/01/26 :  20:10:00  Show Profile Send bliss a Private Message
Nr 105 låg på hallgolvet när jag kom hem från jobbet idag. Signerad också :P Vill tacka dig Jouni och dina medmusiker för en kanonplatta, riktigt riktigt bra. Tycker den är väldigt jämn och har en bra ljudkvalitet. Väl investerade pengar =) Nu ska jag lägga i bonusskivan i regan och fortsätta min session. Vill också önska lycka till i framtiden och hoppas att ni har bra folk runt bandet som kan promota både er och cdn.

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/01/26 :  22:12:15  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Yes sir, jag fick hem album #144 av den begränsade utgåvan.

Albumet är i mina öron väldigt välproducerat, och den växer hos en ju mer man lyssnar på den. Än så länge har jag "endast" spelat den två gånger (bonus-CD'n en gång dock, men det är en riktigt cool bonus-CD innehållsmässigt).

Den "skönaste" låten (så här långt) måste ju nästan vara låt #6 "Shadow Of A Doubt", vilket låter som finsk tango i synthpop-tappning! Hahaha! Hur coolt kan det inte bli egentligen?!
Annars är även låt #1 "Jaguar", låt #2 "My Time" och låt #9 "Winter Stays On" riktigt bra - måste helt klart lyssna mer på albumet.

MEN, jag har stött på problem med albumet; jag hör missljud i form av knäppning/knäppningar i:
- låt #6 "Shadow Of A Doubt" vid 2min 14-15sek
- låt #7 "Film Noir" vid runt 1min 58sek
- låt #9 "Winter Stays On" vid 5min 9sek

Och med tanke på att jag än så länge endast lyssnat på albumet två gånger (bonus CD'n en gång, som sagt) så vet jag inte om knäppningarna förekommer i även andra låtar.

Jag har testat skivan i både CD/DVD-spelaren och i datorns DVD-brännare med samma resultat, samt att jag dessutom har tvättat CD'n med lite Yes-diskmedel - dock utan förändrat resultat.
Jag provade därför att rippa alla tre låtarna till 320kbps MP3 och då hörs också knäppningarna...

Hur är det med era exemplar?
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/01/26 :  22:40:32  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Nr 186 har spelats 4 ggr hos mig nu , dags att slänga i bonus-cd'n ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/01/26 :  22:48:21  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Jag upptäckte att det även knäpper i låt #1 "Jaguar" vid 2min 53sek (och även som 320kbps MP3).

Jag hör dock knäppningarna enklare på datorn än på anläggningen, men dem (knäppningarna) finns dock där.
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2005/01/27 :  08:10:20  Show Profile Send bliss a Private Message
C-Quence: Jag hör ett svagt knäpp på låt #7 vid 1.58 som du gör men inget av de andra ställena du nämner. Dock, hade jag inte lyssnat extra noga hade jag nog inte upptäckt något alls (så vagt är knäppet hos mig alltså). Har du fått ett tråkit exemplar månne?

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/01/27 :  08:55:11  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Och här på jobbet (på 2st datorer, med hörlurar) hör jag inte knäppningarna på någon låt, förutom låt #7 vid 1min 58sek (som förmodligen är p.g.a. samplingen som användes, enligt en källa...). Ja kansk håll på o bli knäpp ja?

Jaja, bara o testa på nytt när jag kommer hem ikväll då...
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/01/27 :  20:29:36  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Nu har jag testat skivan fram-och-tillbaka här hemma på anläggningen igen, och nu hörs inga knäppningar i någon av låtarna (förutom i låt #7 dårå)!

Det måste ha gått knäppgökar i anläggningen igår!?
Däremot återstår knäppningarna när jag spelar skivan på datorn (hemma) - visserligen verkar det vara ett intermittent på problem (på datorn), men ändå.

Kan för övrigt säga att skivan blir bara bättre och bättre.
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2005/01/29 :  11:46:11  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Vad roligt att ni gillar plattan! Det känns oerhört tillfredsställande att få ut den då den legat och mognat under en längre period... nu ska vi ge oss ut på nya äventyr, nya låtar, nya utmaningar.

ps, de knäppen som talats om på låter film noir är medvetna... vi har lagt till statiska knäpp lite här o där (skivknaster i introt bla) för att den ska kännas lite grann som en vinylskiva... knäppt kanske, men såna är vi gamla syntgubbar som helst hade släppt skivan på vinyl... problemet hade varit att vi inte nått ut till de cdfrälsta.

Nästa platta... så "kanske" det blir en limited vinylvariant oxå... vem vet! mmmm, 180g hifivinyl som 2x45 rpm... *drömma*
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/01/30 :  09:59:42  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Mr Ollila & Co; jag lyssnar mer och mer på "plattan" och jag måste ge er en eloge för kvalitén - den är verkligen i "spitzenklasse"!

"Shadow Of A Doubt" är ju bara så kul!

PS. ...säger en (annan) Finne!
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2005/02/02 :  20:56:41  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
briljant.. jag fick skivan igår 8-) jag diggar den hårt redan!!

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2005/02/03 :  16:52:22  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Tackar för de trevliga kommentarerna, verkligen roligt att höra!

Skivan slinter fö imorgon in på svenska officiella hitlistan på plats 68, hur osant är inte det på en skala... haha, synd att vi inte pressade mer än 1000 ex. *Skratt*

C-quence: *dansar tango med ros i munnen*
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2005/02/05 :  19:53:16  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Har också fått hem två skivor med signatur och allt =)

Låter riktigt trevligt faktiskt, när kommer nästa platta? =)
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2005/02/15 :  14:00:17  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
zvenzzon: hehe, det kommer nog dröja ett tag innan vi släpper nästa platta, kanske sent 2006 el nåt sånt. Vi ska koncentrera oss på att promota nuvarande skiva under 2005 med lite spelningar o så är det tänkt. Kul att du gillar skivan!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000