HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Beg. CD-spelarinköp - råd?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Skurt
Medlem i AÖ

272 Posts

Posted - 2004/11/17 :  22:57:11  Show Profile Send Skurt a Private Message
Har mer eller mindre bestämt mig för att köpa en ny CD-spelare/kombo. Har satt ett tak på 30k, men blir inte ledsen om det kostar mindre. Favoriterna är Audiomeca Mephisto+Enkianthus samt Forsell Air Reference Transport+DAC (om dom någonsin dyker upp i min prisklass). Nu har jag hittat en Jadis JD-2 transport + JS-2 dac för drygt 26k. Tror det är en 18-bit dac i. Såg att det fanns en mkII med 24/96, kanske kan man uppdatera den på Esoterisk-hifi? Någon som har någon erfarenhet av just denna kombo eller av Jadis digitalprodukter? Någon som tycker jag ska kolla upp något annat?

Skulle gärna vilja ha en toppmatad spelare med puck, gärna svart också så den visuellt matchar resten av anläggningen. Men prioritet nr1 är nog trots allt ljudet

En go bild på JD-2 och JS-2:
JD-2:


JS-2:


//Erik

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2004/11/18 :  00:32:32  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
I den prisklassen skulle jag titta (avundsjukt) på Densens CD-spelare. Hysteriskt bra CD till någorlunda hanterbara pengar.
ca: 30 000 sek.
Hade jag inte varit inne i en tung uppgraderigsfas överlag så hade det blivit den spelaren.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

Per G
Member

257 Posts

Posted - 2004/11/18 :  09:11:00  Show Profile Send Per G a Private Message
Vill du ha en toppmatad med puck så tycker jag att du ska lyssna på Naim CDI och CDS om det är ljudet som är prioriterat. Om det är design som är viktigast kan du nog glömma dessa spelare.
Beg CDI finns från 7-9' och CDS från cirka 20'.
KOm ihåg att dom måste vara ordentligt uppvärmda, minst 2-3 dagar helst 5-7 dagar innan dom visar vad dom kan.
Hälsningar,
Per

You're nobody without a Naim
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/11/18 :  09:13:33  Show Profile Send Mahler a Private Message
Har du snubblat förbi Meridians nya G-Serie!!!

För 25200 helt ny alt. 19 000 kr beg. på Hifi Consult i Alingsås (Min gamla och endast 6 månader gammal) får du en G07 som är något av det bästa jag hört i den prisklassen. För 35 000 hoppar du steget upp till G08 som har balanserade ingångar, uppsampling, flera separata strömförsörjningar, speciell CD-ROM drive och annat lull. Båda är MYCKET för pengaran!!

-----------------------
Tabula Rasa!

Edited by - Mahler on 2004/11/18 09:33:55
Go to Top of Page

Skurt
Medlem i AÖ

272 Posts

Posted - 2004/11/18 :  18:32:20  Show Profile Send Skurt a Private Message
akktustakki:
Ska kolla upp Densen

Per G:
Jag är tyvärr ingen beundrare av Naim, men tack för tipset.

Mahler:
Jag har lyssnat på Meridian och varken ljud eller utseende stämde in med mina preferenser, men tack ändå.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/18 :  19:20:07  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Köp en beg Audio Aero Capitole mkII, den klar bästa cdspelaren jag hört (äger en själv)


I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000