HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad är det för fel på min cd-spelare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2004/11/16 :  19:01:04  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Hejsan!

Jag har problem (igen) med min Thule CD-100. Hade den inne på lagning för ett år sedan. Spelaren är nu 1,5 år gammal. Men nu hackar och knastrar det när man spelar. Rätt som det var hade den hoppat fram ca 25 sekunder i en låt. Har öppnat spelaren och jag ser inga dammtussar någonstans. Har dammsugit i den för säkerhets skull men problemet har inte avhjälpts. Vad kan det vara som strular? Kommer det kosta mycket att laga?

Mvh

Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743

silvr
Starting Member

36 Posts

Posted - 2004/11/16 :  23:41:22  Show Profile Send silvr a Private Message
Tips: var försiktig med att dammsuga känslig elektronik
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/17 :  02:53:11  Show Profile Send Bravo a Private Message
Fel på laseravläsningen kanske, verkstad gäller nog.

Bravo
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/11/17 :  07:51:24  Show Profile Send primere a Private Message
Kosta kommer det nog att göra! Kan vara inställning justering av lasern! Men det är alltid en obligatorisk "undersökningsavgift" på 350 sek så kommer jobbet på!
Jag tycker att jag bara hört och upplevt negativt om thule på den sista tiden! Kan ju vara jag som är yr men det verkar vara mycket kludd med Thules prytlar!

Hoppas det löser sig!
Lycka till peter_gbg
Go to Top of Page

dB
Member

425 Posts

Posted - 2004/11/17 :  13:40:15  Show Profile Send dB a Private Message
Hej Peter
Det blir antagligen ett verkstadsbesök, tror dock inte att det kommer att kosta dig nånting om CDn är 1,5 år gammal. Du har 2 års fabriksgaranti (som det heter) och för min del har det fungerat bra vid två tillfällen. Nämn bara inte för de att du har öppnat den själv & dammsugit för då gäller inte garanti längre. Ang. kvalitet på Thule-en kompis till mig har köpt deras DVD & förstärkare. Förstärkaren levererades trasig (fick lämna in den direkt) och den levererades utan bruksanv. och med 5st fjärrkontroller!!! Det verkar som att det är några ”sommarjobbare” på Thule som har varit i gång...
Med vänlig hälsning
dB

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50

Edited by - dB on 2004/11/17 13:48:30
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2004/11/17 :  13:50:02  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
dB: Det kanske stämmer det där med 2 år. Skall kolla upp det. Självklart har jag inte öppnat den om dem frågar.:(

Faktum är dock att jag är så j-a trött på strul så igår kväll beställde jag en ny CD-spelare från öst som jag ändå har haft funderingar på att göra.

/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2004/11/17 :  13:51:29  Show Profile Send marens a Private Message
quote:
Förstärkaren levererades trasig (fick lämna in den direkt) och den levererades utan bruksanv. och med 5st fjärrkontroller!!! Det verkar som att det är några ”sommarjobbare” på Thule som har varit i gång...
Paketet vägde ju för lite så klart (utan bruksanvisning), så de fick fylla på med fjärrkontroller.
Go to Top of Page

dB
Member

425 Posts

Posted - 2004/11/17 :  14:05:06  Show Profile Send dB a Private Message
Antagligen!
/dB

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2004/11/17 :  21:23:00  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Peter,

Faktum är dock att jag är så j-a trött på strul så igår kväll beställde jag en ny CD-spelare från öst som jag ändå har haft funderingar på att göra.

Även jag har tankar på att köpa antingen cd- eller dvd-spelare, varför jag är nyfiken på det mesta gällande detta. Därför undrar jag om du vill berätta vilken spelare det handlar om samt lite om fördelarna med denna "östspelare"..?

Mvh Greensleeves

Mvh Greensleeves

Edited by - Greensleeves on 2004/11/18 02:35:22
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2004/11/18 :  09:15:53  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Jag har köpt esound cd5 från nysound.com. Känns seriöst samtidigt som man kan betala med VISA. Att mitt VISA snart går ut spelar väl lite in här också. Anledningen till köpet är att den är omtyckt här på forumet och den har balanserande utgångar. Av de omdömen som jag har läst så bedömer jag att den kommer passa in i mitt system. Dessutom har ju dollarn gått ner på sistone.:) Cattylink har ju fått ett litet dåligt rykte och coemaudio verkar ha skickat grejer som inte fungerat på sistone. Visserligen verkar allt ha löst sig men det skulle vara skönt att slippa problem. Så nu håller jag tummarna. Fick ett mail från nysound igår att spelaren har skickats med DHL. Kommer den fram tills på fredag tro?:)
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

dB
Member

425 Posts

Posted - 2004/11/18 :  14:23:04  Show Profile Send dB a Private Message
Cool!
Då kan du kanske lägga in ett kort på spelaren samt en liten recension? Har funderat på att skaffa en "östspelaren" själv (i framtiden)- samlar på lite info just nu. Lycka till (både med Thule och "östspelaren")!
Med vänlig hälsning
dB

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
Go to Top of Page

konraqu
Member

211 Posts

Posted - 2004/11/18 :  14:31:35  Show Profile  Visit konraqu's Homepage Send konraqu a Private Message
Spännande att se vilken version du får:
quote:
DEAR SIR,

PLEASE NOTE THAT THE ESOUND AUTHORISED SOLE SUPPLIER TO NORWAY, SWEDEN AND FINLAND IS AKKELIS AUDIO AND WE WILL NOT SUPPLY CD-E5 EUROPE EDITION TO THESE AREA STARTING NOVEMBER 2004.

SINCERELY,

Cattylink Analog Research

Se: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33865&whichpage=1
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2004/11/18 :  15:53:00  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
konraqu: Jag har sett det där och även nerestående:
AS REPORTED, SOME CLIENTS' PURCHASE OF ESOUND PRODUCTS FROM OTHER COMPANIES OF HONG KONG HAD EXPERIENCED SERIOUS TRANSFORMER FAILURE PROBLEMS. WE WISH TO INFORM THAT "CATTYLINK ANALOG RESEARCH" IS THE ONLY AGENT THAT CAN SUPPLY ESOUND PRODUCTS "EUROPE EDITION" WHICH EMPLOY SPECIAL HAND-MADE TRANSFORMERS THAT IS TOTALLY DIFFERENT FROM THE LOCAL EDITION OF ESOUND PRODUCTS. PLEASE TAKE GREAT CARE ON THAT TO AVOID LOSS. CLIENTS ARE ENCOURAGED TO CONTACT ESOUND MANUFACTURER FOR PROOF.

Verkar inte stämma. Flera här på forumet som köpt från nysound och inte haft problem. Cattylink ger jag inte mycket för. Oseriösa. Kan ju inte ens svara på mail.

dB: StefanB har lagt upp en recension av spelaren här på forumet. Med bilder och allt. Vet inte exakt var men du för söka. Lägger dock kanske upp en jämförelse mellan CD100 och CD5a. De kostar ungefär lika mycket nämligen.:)

/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

konraqu
Member

211 Posts

Posted - 2004/11/18 :  16:04:17  Show Profile  Visit konraqu's Homepage Send konraqu a Private Message
Jag tror inte heller det stämmer, det var därför jag tyckte du skulle titta efter! Jag är nöjd med mitt Kinaköp, en CE-märkt Original Davinci!
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2004/11/19 :  12:55:42  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Har kollat upp garantin nu. Och den gäller. Jag kan ju ha den som reserv om Esound spelaren skulle gå sönder någon gång.:)
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/11/19 :  13:28:35  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
peter_gbg:
quote:
/.../Jag kan ju ha den som reserv om Esound spelaren skulle gå sönder någon gång.:)

Eller sälj dem av de två som du tycker minst bra om. Alltid kan du få några kronor som plåster på såren för allt ditt strul.

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2004/11/25 :  19:03:50  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Ïgår kom CD-spelaren med DHL. Var som ett barn på julafton.:) Håller på med inspelningen just nu. Men tom sambon har kommenterat skillnaden.:) Thulen har jag lämnat in. Får se när jag får tillbaka den. Men jag klagar inte, jag har en annan CD-spelare som är så mycket bättre, på många sätt. Känns otroligt gedigen och förtroendeingivande.
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2004/11/30 :  14:24:50  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Peter;

Igår kom CD-spelaren med DHL. Var som ett barn på julafton.:) Håller på med inspelningen just nu... Känns otroligt gedigen och förtroendeingivande.

Jättekul! Nu undrar jag lite försynt om det första, till synes mycket goda intrycket av E.SOUND CD-E5 står sig..?

Vad har spelaren för ungefärlig klangfärg; ljusare eller mörkare, tunnare eller fylligare, mer eller mindre detaljerad osv..?

Jag såg att Akkelis Audio har börjat importera spelaren och känner mig smått sugen på köp, varför jag undrar om du rekommenderar den till priset 7 995 kr?

Mvh Greensleeves

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2004/11/30 :  20:28:34  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Jag har betalat ca 5600 med frakt och tull. Nu har ju dollarn gått ner så den är nog ännu billigare nu. Om du vill betala 2400:-för att få garanti får du bedöma själv.

Om man jämför den med min gamla cd-spelare så är det stora skillnader. Det finns inget område som min gamla cd-spelare var bättre på. Esounden är bättre på allt. Mellanregistret är den största skillnaden. Personligen tycker jag att spelaren är öppen och detaljerad i ljudet. Basen är djup och fast. Spelaren är kanske en gnutta åt det ljusa men det är inte mycket i så fall.

Så det positiva omdömet består i allra högsta grad.

/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2004/11/30 :  21:17:35  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Peter;

Tack för beskrivningen och kul att du är fortsatt nöjd med spelaren!

Mvh Greensleeves

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2004/12/01 :  02:09:58  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Apropå spelaren E.SOUND CD-E5, undrar jag vad den väger?

Mvh Greensleeves

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2004/12/08 :  07:57:11  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Eftersom du inte har fått något svar från någon så drar jag till med en chansning på att den väger något mellan 10-15 kg.
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2004/12/14 :  16:05:39  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Eftersom du inte har fått något svar från någon så drar jag till med en chansning på att den väger något mellan 10-15 kg.
/Peter


Tack för svaret Peter!

Nu har det gått ytterligare en tid sedan du fick hem din senaste (?) dyrgrip i form av E.SOUND CD-E5, varför jag undrar om du har fler goda (eller andra) omdömen att tillföra bortsett från dem du redan avgett..?

Mvh Greensleeves

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2004/12/15 :  09:27:21  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Kan säga att cd-spelaren börjar bli riktigt inspelad nu. Ljudet har blivit ännu mer öppet. Låter tydligt mer öppet än jag trodde var möjligt med mina högtalare. Det är också en härligt rymd i ljudet. Och ändå har jag bara högtalare för 7500:- som sätter tydliga begränsningar. Kan bara föreställa mig hur det kommer låta när jag uppgraderar högtalarna under våren/sommaren......:)

Ångrar absolut inte mitt köp, cd-spelaren är helt klart otrolig prisvärd och slår min gamla cd-spelare med många hästlängder kan jag säga. Åndå så kostade esounden 1000:- mindre. Har svårt att tro att man kan få en bättre cd-spelare för dem här pengarna utan man får plusa på en hel del för att komma upp i esoundens division.

Mvh

Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/12/15 :  10:42:22  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Min Esound CDE3 är ljudmässigt jämn med allt upp tom 10000kr så plussa på ca fem till så har du nog hamnat rätt.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Falumas
Member

149 Posts

Posted - 2004/12/15 :  13:51:20  Show Profile Send Falumas a Private Message
Jag slängde nästan iväg 1st CD-spelare och en DVD-spelare som hoppade fram och tillbaka i musiken på ett sådannt sätt att MP3:or via Xboxen lät riktigt välljudande i jämförelse.
Problemet visade sig senare vara så pass enkelt att mitt golv platsar i vilken världskuppstävling i störtlopp som helst. Rätade upp CD-spelaren och sedan försvan problemet på både CD-spelaren och DVD-spelaren.

/Karl

Försök aldrig ro om den som sitter i samma båt som dig själv.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.77 sekunder. Snitz Forums 2000