HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förvaring av Vinylskivor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kaffemannen
Member

52 Posts

Posted - 2004/11/14 :  14:17:43  Show Profile Send Kaffemannen a Private Message
Jag har letat och letat som en galning efter en bra och smidig förvaringsmöbel för vinylskivor. Dock inte hittat något som passar riktigt, är tacksam för tips och ideér när det gäller detta. Vill helst ha något i ljus trä med ungefärliga mått på bredd 45 cm och höjd 35 cm. Längden är av mindre betydelse.
I värsta fall får man väl tillverka något själv.

En berättigad fråga är också varför INGEN (vad jag vet) säljer eller tillverkar någon form av förvaringslåda för just vinyl, till cd finns det så det räcker o blir över däremot.

Better to burn now than to fade away.

Frost
Member

150 Posts

Posted - 2004/11/14 :  19:48:02  Show Profile Send Frost a Private Message
IKEA har diverse hyllor och korgar som passar ypperligt till förvaring av vinyler. Finns tex en korg vid namn alkov som är ett mycket bra substitut för vanliga skivbackar, lite dyr kanske...
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2004/11/15 :  17:21:33  Show Profile Send nin a Private Message
Ikea hade en bokhylla som var perfekt för vinylskivor, men jag vet inte om den säljs än. Annars så är det smartaste att bygga en själv, som jag gjorde:

Go to Top of Page

Kaffemannen
Member

52 Posts

Posted - 2004/11/15 :  17:22:10  Show Profile Send Kaffemannen a Private Message
Tackar för tipset, den var verkligen något att tänka på. Visst är priset lite högt men det kan man stå ut med när det gäller den korgen åtminstone :)

Better to burn now than to fade away.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000