HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Bygga CD:drive
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

radelius
Member

163 Posts

Posted - 2004/11/13 :  22:42:25  Show Profile Send radelius a Private Message
Har köpt in ett controler kort till cd:rom från ??? i Rumänien. Har fått det att lira bra tillsammans med både en DVD och en CD drive. Tar signalen från SPDIF:en till en drivkrets baserad på 7004 och en trafo. Det låter bra också men det är lite mer praktiskt om jag får in det i en låda. Mina funderingar gäller:
Ska man montera drivverket stumt eller upphängt?
Hur gör man med jordarna, ansluta cd-romen till chassi eller hålla den separat?
Är det bättre att bygga ihop DAC med cd:n eller behålla den i försteget?
Ni som har erfarenheter eller synpunkter, berätta.
H/S

Staffan Rådelius

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2004/11/14 :  00:23:55  Show Profile Send UrSv a Private Message
Drivverkets montering tror jag lite beror på vilket verk du använder. Använder du ett modernt verk så innehåller det säkert redan gummiupphängning etc men om du använder en gammal 1X-spinenhet (vilket jag skulle föredra) så kan du kanske tjäna på en bättre upphängning. Jag skulle nog behålla DAC i försteget och köra den som ren drive.

Har ett ex av samma kontrollkort tror jag.

Go to Top of Page

radelius
Member

163 Posts

Posted - 2004/11/14 :  14:47:47  Show Profile Send radelius a Private Message
Stämmer bra det, Rockna heter företaget. Trodde aldrig att jag skulle få något kort efter att jag betalat, fördomarna om föredetta östblockets korruption etc började infinna sig men efter en månad så dök det upp.
Har du någon aning om hur standby anslutningen funkar?
Har tänkt maila Rockna men du kanske har svaret. Antar att det ska vara logisk hög eller låg men ...?
H/S

Staffan Rådelius
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000