HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kablar och presentation.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Niklas Svensson
Starting Member

5 Posts

Posted - 2004/11/13 :  12:08:25  Show Profile Send Niklas Svensson a Private Message
Hej

Är ny här pa HiFi forum. Skriver ifran Spanien och är en stor HiFi entusiast sen langt tillbaka. Jag kör pa Gryphon Tabu Century förstärkare, Krell Kav-250CD Mark II cd spelare och ett par gamla AR-3A högtalare fran 70-talet. Jag är mycket sugen pa att byta högtalarna, men skall först köpa en skivspelare. Har i princip bestämt mig för allt utom kablarna. Ni kan kanske hjälpa mig lite här.
Jag skall köpa en Clearaudio Emotion med Clearaudio Satisfy arm, Aurum Classics Wood pickup och SmartPhono förförstärkare. Jag vill inte lägga mer pengar innan jag är säker pa om jag kommer lyssna sa mycket pa vinyl. Min fru har en hög skivor, men jag har väldigt fa.
Jag behöver alltsa tva korta par kablar för att koppla mellan arm och förförstärkare och mellan förförstärkaren och förstärkaren. Kablarna kan vara mellan 0,5 och 0,8 meter, men far dock inte kosta för mycket. Om jag kan halla mig under tva tusen totalt sa vore det bra. Om ni tycker det verkar vara för lite pengar sa är jag öppen för fler förslag.

Tack för att ni läst detta inlägg.

Mvh

Niklas Svensson
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000