HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tillräckligt med kraft i förstärkare, eller ???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

putte75
Starting Member

3 Posts

Posted - 2004/11/11 :  18:58:39  Show Profile Send putte75 a Private Message
Hej

Har idag varit och lyssnat på Dynaudio 42, 52 & 52SE.
Förstärkare & CD var Rotel RA02 & Rotel RCD02, jämförde också med H/K 675. Jag tyckte ljudet var klart bättre med Rotel, men såg sedan i specifikationen att det bara är 2x40w. Räcker det för att driva dessa? Eller ska man försöka med NAD C352 på 2x80w, vad tror ni?

Tacksam för all hjälp.

Mvh
Patrik

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/11 :  19:13:59  Show Profile Send Harman a Private Message
Min åsikt är att Rotel är bättre än NAD. Vad var problemet med HKn? Är du känslig för ljus ljud?
Rotel är mycket välbyggd och om du inte tyckte att den saknade något för att driva 42/52 så varför välja en starkare förstärkare. HK är ju mycket starkare än Roteln, vill du ha mer effekt och lika bra ljud som i Roteln så finns det Rotel RB/RC 03 för totalt 9000kr som alternativ.
Många här gillar NAD och lyssna på så många alternativ som möjligt är mitt råd.
Gillar du ett neutralt ljud så lär det bli Rotel... Lycka till! Välkommen till forumet!

Mvh Dan


*Iron Maiden*

Edited by - Harman on 2004/11/11 19:22:15
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/11 :  19:21:58  Show Profile Send Harman a Private Message
Hej igen!
Förlåt att jag ifråga sätter själva tråden men är du säker på att Dynaudio 42/52 är den bästa högtalaren för dig? Det finns många bra alternativ i denna prisklass.
Dynaudio är enligt min åsikt en av de bättre dock, men lyssna till så mycket som möjligt innan du köper...så slipper du ångra dig senare...

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000