HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Transcendent OTL SE
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2004/11/10 :  10:39:54  Show Profile Send coldcut a Private Message
Tänkte slänga ut en fråga angående denna produkt. Horn är på gång, och en lämplig förstärkare sökes. Ngt annat än rör är inte att tänka på, och otl känns onekligen intressant. Mina element har en känslighet på 97dB, i låda säkert ngn dB till. Räcker den blygsamma effekten månntro?

http://www.transcendentsound.com/single%20ended.htm

-

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7812 Posts

Posted - 2004/11/10 :  11:04:06  Show Profile Send Fuling a Private Message
97dB borde man nästan kunna driva från en hörlursutgång

Mina högtalare ligger på ca. 90dB och jag spelar glatt med lite drygt en halv watt, så nog borde 1,5W räcka åt 97dB.

Spännande förstärkare förresten, jag har ett liknande bygge på gång som ligger i pipelinen och väntar på sin tur att förverkligas.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2004/11/10 :  11:08:30  Show Profile Send coldcut a Private Message
quote:
97dB borde man nästan kunna driva från en hörlursutgång




Lowther hörlurar vore ju annars nåt.. En åtta till varje öra

Lite tungt kanske, samt att noskonen kan skapa lite irritation halvvägs in till trumhinnorna..

-
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/11/10 :  11:27:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag kan tipsa om diskussionsforumet på Transcendent´s hemsida. Mycket där handlar om SE OTL-en.
Man behöver inte vara medlem för att posta där har jag för mig. Bruce Rozenblit svarar ofta på frågor.
http://www.websitetoolbox.com/tool/mb/tubehifi

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000