HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dynaudio 52SE + NAD C352 kan det vara något?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

putte75
Starting Member

3 Posts

Posted - 2004/11/09 :  15:01:10  Show Profile Send putte75 a Private Message
Står precis inför ett inköp av ny HIFI-utrustning, då jag tidigare mest haft skit som säljs på Siba och liknande. Denna gång tänkte jag satsa på att få rent bra ljud. Budgeten för inköp av förstärkare, CD-spelare & högtalare har jag tänkt 20.000 - 25.000.
Då jag är nybörjare vad gäller HIFI så är jag glad för råd, mina funderingar kretsar mest kring NAD som förstärkare och Dynaudio 42 eller 52 som högtalare. vad tror ni om det?

Mvh
Patrik

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/11/09 :  15:08:32  Show Profile Send Blue a Private Message
Har för mig att det var någon i en tidigare tråd här som valde just denna kombination och blev mycket nöjd. Testa att göra en sökning. Sedan finns det en annan tråd just nu med en kille som söker tips på högtalare till den mindre NAD C320BEE.

Mitt tips till dig: Quad 12L och NAD C542 + C352. Quadarna låter betydligt bättre än vad prislappen avslöjar!

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/11/09 :  15:27:57  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Blue:
quote:
Har för mig att det var någon i en tidigare tråd här som valde just denna kombination och blev mycket nöjd. ...

forstheim har jag för mig den nöjde kallar sig på forumet. Som sagt sök på honom. Glöm inte kryssa i archived posts i sökformuläret, då kommer även i äldre trådar att hittas.

mvh/ Jörgen G