HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dynaudio 52SE + NAD C352 kan det vara något?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

putte75
Starting Member

3 Posts

Posted - 2004/11/09 :  15:01:10  Show Profile Send putte75 a Private Message
Står precis inför ett inköp av ny HIFI-utrustning, då jag tidigare mest haft skit som säljs på Siba och liknande. Denna gång tänkte jag satsa på att få rent bra ljud. Budgeten för inköp av förstärkare, CD-spelare & högtalare har jag tänkt 20.000 - 25.000.
Då jag är nybörjare vad gäller HIFI så är jag glad för råd, mina funderingar kretsar mest kring NAD som förstärkare och Dynaudio 42 eller 52 som högtalare. vad tror ni om det?

Mvh
Patrik

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/11/09 :  15:08:32  Show Profile Send Blue a Private Message
Har för mig att det var någon i en tidigare tråd här som valde just denna kombination och blev mycket nöjd. Testa att göra en sökning. Sedan finns det en annan tråd just nu med en kille som söker tips på högtalare till den mindre NAD C320BEE.

Mitt tips till dig: Quad 12L och NAD C542 + C352. Quadarna låter betydligt bättre än vad prislappen avslöjar!

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/11/09 :  15:27:57  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Blue:
quote:
Har för mig att det var någon i en tidigare tråd här som valde just denna kombination och blev mycket nöjd. ...

forstheim har jag för mig den nöjde kallar sig på forumet. Som sagt sök på honom. Glöm inte kryssa i archived posts i sökformuläret, då kommer även i äldre trådar att hittas.

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/09 :  15:45:18  Show Profile Send Harman a Private Message
Mitt tips är att lyssna på mycket olika märken innan du bestämmer dig...
Här följer en del märken som kan vara av intresse
Elektronik: Arcam, Rotel, Harman/Kardon, Nad, Cambridge och Thule
Högtalare: Monitor audio, Dynaudio, B&W och Quad.

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

-AG-
Member

238 Posts

Posted - 2004/11/09 :  16:30:01  Show Profile Send -AG- a Private Message
Dynaudio 52 är inte fel. Tex tillsammans med thule elektronik, det borde funka fint.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/11/09 :  16:48:31  Show Profile Send FBK a Private Message
Hej putte75!
Vad du än gör så spring runt och lyssna på allt möjligt, och ta med dina favorit skivor. Det är otroligt svårt att rekomendera dig grejer när man inte riktigt vet vilken ljudsmak du har först och främst. Enklast är att du lyssnar lite och återkommer med dina intryck.
Annars så brukar Nad vara en säker väg att gå när man väljer elektronik, men det finns massor av annat bra också ska tilläggas!
Högtalarmärken som är populära pga av sitt välljud är tex Quad, Dynaudio, Audiovector.

Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2004/11/10 :  10:59:42  Show Profile Send hifi_harri a Private Message
Tjänare Putte75!

Det lönar sig kanske att kolla på begagnade...
T.ex har hag själv två år gamla 35Kkr stativare till salu för 13,5Kkr.

Det finns mycket goda & billiga förstärkare och CD-spelare där ute - kolla hifimagasinet & t.ex. arcam, eller audio analogue..

Med 20-25Kkr budget kan du köpa mycket bra beg. uttrusting.

Harri


Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000