HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Min fru kom hem med D'angelo
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2004/11/04 :  21:02:55  Show Profile Send Margaux a Private Message
Häromdagen så satte min fru plötsligt på en skiva som jag direkt frågade - Vad är detta?

-D´angelo sado hon.
-Och vem är det? frågade jag.
-Av vissa ansedda som en som gjort några av de bästa skivorna i sin genre. Skivan heter Voodoo.

Jag skulle vilja beskriva den som en mix av Lauryn Hill, James Brown, Beck, Prince, Marwin Gaye. Det klassas som R&B och Soul.

Framförallt är musiken cool. Tips!

/Joachim
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.

Bonkster
Member

61 Posts

Posted - 2004/11/04 :  21:09:01  Show Profile Send Bonkster a Private Message
Håller med, klart bra platta, men hans tidigare "Brown Sugar" är nog snäppet vassare. Kanske en julklapp till hustrun?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/04 :  23:33:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Detta verkar intressant...

Får leta lite och se om det passar mig, men redan vid beskrivningen så inser jag nog att det blir ett inköp.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2004/11/05 :  00:30:12  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Jag var hemma från jobbet, och Zalve ICQar mig och frågar om jag kan jaga rätt på Voodoo genom Direct Connect.

Någonstans kände jag igen namnet, och kollade upp i datorn, visst har jag en mp3:a jag kunde maila över till Zalve:
Nino de Angelo - Jenseits von Eden

Den tyska orginalversionen av schlagern som vi engelsk-språkiga känner igen som "Guardian Angel".
Han blev nog lite snopen när han hörde den...

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

Edited by - Gaffa on 2004/11/05 00:31:58
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/11/05 :  09:58:44  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Skivan är ett klart tips för alla som gillar en mjuk och ibland sockersöt och välgjord soul. Har själv haft skivan sen den kom och har spelats rätt så flitigt. I låten Left&Right så gästar även Redman, Method Man och Q-tip.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2004/11/05 :  10:37:02  Show Profile Send TBA a Private Message
Varför snackar ni om direct connect och att maila över mp3:or? Det snacket borde ni sköta mer diskret.
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2004/11/05 :  10:45:09  Show Profile Send lindome a Private Message
TBA:
Helt rätt, köp skivan istället, den är värd varenda krona precis som debuten Brown Sugar.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/05 :  16:28:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag kan inte säga nåt om det där, det var Gaffa som skrev det.

Jag kan säga ett efter prolyssningen så kom jag fram till att detta INTE var nåt för mig. För mycket markerade trummor och Hip-hop känsla.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000