HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad sälja begagnad Rel Quake för?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2004/11/03 :  09:15:00  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Köpte för ett par månader sedan en Rel Quake men den står mest oanvänd vilket ju är väldigt onödigt på en vettig högtalare.

Har två alternativ, antingen behåller jag den och har ju en sub till de filmer jag hyr, eller så säljer jag den. Pga att jag ser kanske en eller två filmer/månad känns alternativ nummer ett lite tveksamt så skulle behöva lite rådgivning från er skarpa gossar på forumet. Vad är ett rimligt annonspris för en snart halvår gammal sådan, jag betalade 6000 kr för den ny. Garanti finns ju 2 ½ år till så det är ju ingen större fara för en ev. köpare.

Givetvis kan jag helt enkelt lägga ut en annons på blocket eller liknande och se vad man får för svar men om det blir så att man ska sälja den till någon bekant är det väldigt bra att få en utomståendes syn på vad som är vettigt pris ( = eran syn). Den är ju så gott som ny, men trots allt begagnad och ingen köper ju begagnat om man inte tjänar pengar på det. Så inom vilka prisområden kan man tänkas sälja den?

// Sony

www.linnforum.se

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2004/11/03 :  09:54:11  Show Profile Send hifi_harri a Private Message
Tjänare!

Ganska ofta några år gamla prylar i bra skick är ca. -40% rea om listpriset. Om det finns märker,pyrlarna är äldre, eller inte "hot och hyped" produkter ca. 50% rea eller även mer.

Tror att din REL-subb är "hot", och den ganska ny så kanske du kunde försöka -30-35% rabatt av listpriset?

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2004/11/03 :  18:41:26  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Hej Hifi_harri! Tackar för kommentaren, ditt resonemang är väl ungefär samma som jag har haft själv. Ett annonspris på 4000 är då kanske rimligt, om jag vill sälja den. Det är ~33% billigare.

www.linnforum.se
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2004/11/04 :  00:14:57  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Ja, eller varför inte 2000 kr så tar jag den på en gång
Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2004/11/04 :  11:21:26  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
Eller så har jag den hellre ståendes gratis hos en kompis...

www.linnforum.se
Go to Top of Page

Unkan
Member

119 Posts

Posted - 2004/11/04 :  11:22:51  Show Profile  Visit Unkan's Homepage Send Unkan a Private Message
Det röstar jag för!

//Mvh. Daniel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000